گزارش میبدما از جشن های به انحراف رفته ای که هر روز بر تعدادشان افزوده می شود!

در چند ماه گذشته، با نگاهی به وضعیت فرهنگی میبد متوجه تغییر محسوسی در برگزاری جشن های همگانی در مناطق مختلف شهرستان می شویم که نسبت به قبل رشد قابل توجهی را تجربه می کند.

به گزارش میبدما؛ این رشد محسوس هر چند در کمیت کار مشاهده می شود، اما با ورود گروه های رنگارنگ، خوانندگان و شومن ها و دیجی های مختلفی که هر روزه تصاویر بزرگشان بر بنرهای شهر نقش می بندد، کیفیت کارها بسیار سطح نازلی از لحاظ محتوا و ارزش پیدا کرده اند. این جشن ها در این مدت به بهانه های مختلف از جمله میلاد ائمه اطهار و دیگر مسائل مانند «آزادی زندانیان» و …! برگزار می شوند که نگاه به سطح اجرای آنها، موجبات نگرانی از ادامه این مسیر را ایجاد می کند.

به عنوان مثال، چندی قبل با ورود مستقیم برخی از بزرگان شهر و تذکرات صریحی که در باب موضوع کنسرت داده شد، تا حدودی خیال مردم متدین و انقلابی میبد از دچار شدن به وضعیت سخیف فرهنگی برخی از شهرهای بزرگ، راحت شد، اما شاید مثال «از در بیرون کردن و از پنجره آمدن» اینجا مصداقی پررنگ پیدا کرده که برخی در قالب برگزاری جشن، کنسرت را به مراسم های اصلی شهرستان آورده اند.

راهبرد اصلی غرب و غربزده ها در تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک زندگی غربی که شاید این روزها با سند ۲۰۳۰ بیشتر شناخته می شود، دقیقاً راهبرد بلند مدتی برای استحاله جمهوری اسلامی از داخل است که تنها از محور آموزش و پروش هم دنبال نمی شود، و در سطوح دیگر نیز در حال پیاده سازی و اجرا می باشد که برخی از مسئولین نیز متاسفانه بر آتش آن نادانسته می دمند.

عربستان سعودی امروز، نمونه بارزی از این گسیختگی فرهنگی می باشد، تا جایی که ترکی آل شیخ، به عنوان رئیس “اداره کل سرگرمی” عریستان سعودی، در سفرش به لندن، مجموعه‌ای تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ امضا کرد تا موج کنسرت و شوهای سرگرم‌کننده را به عربستان سرازیر کند؛ که نمونه آن برگزاری کنسرت ماریا کری، خواننده زن اهل آمریکا در تفرجگاهی میان مکه و مدینه بود.

این روند، در کشور ما نیز در برنامه نفوذی ها، غربزده ها و برخی از غافلان قرار گرفته است، تا جایی که خود را ملزم می بینند برای شهرهایی مانند میبد که تقابل با این سبک سخیف بیشتر است، مدل ها و قالب های متنوع تری را زمینه سازی کنند. و این زمینه سازی را در آینده، به نوعی مطالبه ای کاذب از جانب مردم و مخصوصاً جوانان قالب کنند.

برای حفاظت از سبک زندگی ایرانی‌اسلامی و فرهنگ غنی مردمان این جامعه باید نه تنها مسئولین در قبال این شرایط، توجیه شوند، بلکه بر همه دغدغه مندان، مخصوصاً حوزه های علمیه، سپاه پاسداران، اداره ارشاد و دیگر ادارات و ارگان هایی که کمترین وظیفه آنها صیانت از فرهنگ جامعه است، لازم و واجب است که در قبال این مسائل ساکت نمانند.

منتظر گزارش بعدی «میبدما» باشید