رهاشدگی موضوع حجاب در فضای حقیقی و مجازی میبد!/ مسئولین ذی‌ربط چه زمانی دست به فعالیت موثر در این حوزه می زنند؟! + تصاویر

در روزهای گذشته موضوع کشف حجاب برخی از میهمانان اماکن گردشگری میبد موجب ناراحتی و نارضایتی مردم را فراهم آورده که در تماس با خبرنگار میبدما درخواست پیگیری این موضوع را داشته اند.

به گزارش میبدما؛ متاسفانه علی رغم تذکرات صریح آیت الله اعرافی (+) و موظف بودن دستگاه های اجرایی جهت برخورد با بی‌قانونی و ناهنجاری های اجتماعی مانند بی حجابی و بدحجابی، باز هم شاهد اقدام به کشف حجاب برخی در معابر و اماکن تاریخی میبد هستیم و این موضوع نه تنها در فضای حقیقی، بلکه در فضای مجازی نیز دامن زده می شود.

با جستجویی ساده در شبکه های مجازی مشاهده می شود که تصاویر زیادی از کشف حجاب زنان و دختران غیربومی و گردشگرانی که اصولا در اماکن تاریخی و گردشگری برداشته شده، بازنشر داده می شود و این امر متاسفانه هر روز پر رنگ تر از قبل ادامه یافته است. علی رغم این قبح شکنی آشکار اما اینگونه مشاهده می شود که هیچ انگیزه ای برای برخورد با این پدیده وجود ندارد و حتی از حضور نیروهای بازدارنده این ناهنجاری ها در اماکن گردشگری نیز هیچ خبری نیست و دقیقاً واژه «رها شدگی» در این مورد صدق می کند.

از مسئولین دستگاه های اجرایی که پاسداشت قانون و نگهداری عفاف و پاکی جامعه از وظایف آنان است، کمترین انتظار این است که با نیم نگاهی به فضای مجازی و برنامه ریزی برای کنترل جریان افسارگسیخته فساد در آن، نگاهی جامع و عملیاتی نیز برای فضاهای گردشگری میبد داشته باشند که هر کسی از راه رسیده نتواند تصاویر کشف حجاب خود را با بالاترین بازدید ها در فضای مجازی نشر دهد. این در حالی است که  اگر برخورد درستی با این نوع از تاختن به دین و قانون و ارزش ها صورت نگیرد، باید منتظر شرایطی بسیار بدتر از این نیز بود.