گزارش تصویری از جشن بزرگ «زین‌أب» ویژه بانوان در میبد

جشن بزرگ «زین‌أب» ویژه بانوان میبد در هتل کریاس پالاس میبد برگزار شد.

خانم امینیان مسئول بسیج حوزه خدیجه کبری(س) در گفتگو با میبدما گفت: این جشن توسط بسیج خواهران حوزه حضرت خدیجه(س) و با همکاری موسسه قرآنی ریحانه النبی و بنیاد طلوع کوثر کویر میبد مخصوصاً بانوان میبدی برگزار شد.

وی با اشاره به الهام‌گیری این جشن از سوره مبارکه کوثر و اجرا در قالبی بسیار شاد و ارزشی، افزود: دلیل انتخاب نام «زین‌أب» برای این جشن به خاطر این بود که دختران شیعه مفتخرند که زینت پدر امت یعنی حضرت امیرالمومنین(ع) باشند که پیامبر اکرم(ص) در حدیثی خود و امام علی(ع) را پدران امت معرفی کرده اند.

خانم امینیان ادامه داد: مرسوم است که باید پدر و دختر به هم بیایند و خانم های شرکت کننده در این جشن پیامشان این بود که مانند حضرت زینب(س) که زینت پدرشان بودند، ما هم زینت امام عزیزمان باشیم.

وی با اشاره به استقبال دور از انتظار بانوان میبدی از این جشن، خاطرنشان کرد: از همان لحظات آغازین جشن، شاهد حضور بی نظیر خانم ها بودیم که متاسفانه فقط توانستیم حدود ۹۰۰ نفر را در سالن جا بدهیم و شرمنده افرادی شدیم که در سالن جایشان نشد.

مسئول بسیج حوزه خدیجه کبری(س) بیان داشت: برای کودکان و نوجوانان نیز برنامه های متنوعی در قالب ویژه‌برنامه «شیعه کوچولو» به مربیگری خانم شیرغلامی داشتیم که مورد توجه بچه ها نیز قرار گرفت.

وی افزود: برنامه های دیگر این جشن، مولودی خوانی شاد، اجرای تواشیح، مدیحه سرایی، هنرنمایی زنده بانوان نقاش و خطاط و استنداپ کمدی توسط حانیه سادات دهقانی همراه با اجرای مجری توانمند یزدی خانم شایان بود.

وی گفت: فروش کتابهای ارزشی با تخفیف ۵۰ درصد و کالاهای مربوط به حوزه حجاب و همینطور فروش چادر مشکی با کیفیت ایرانی و قیمت مناسب نیز در حاشیه این جشن انجام گرفت.

خانم امینیان اظهار داشت: جا دارد از همه دوستانی که در برگزاری این جشن همکاری کرده اند تشکر ویژه کنم و از همه آنها که به علت کمبود جا در خدمتشان نبودیم عذرخواهی کنم، ان شاءالله در آینده به کیفیت و کمیت این نوع جشن ها افزوده خواهد شد.