«به بهشت بردن مردم» از وظایف یک حکومت دینی است/ تاسف‌آور است که بگویند در فلان حسینیه میبد، زن و مرد به صورت مختلط در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند

سخنران مراسم عزاداری مهدیه امیرآباد میبد گفت: اینکه برخی آگاهانه و یا از روی غفلت می گویند وظیفه دولت به بهشت بردن مردم نیست، بر خلاف صریح قرآن کریم است.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسنی در مراسم شب پنجم محرم در مهدیه امیرآباد، اظهار داشت: یکی از پیام های مهم عاشورا زنده نگه داشتن نماز در جامعه است، که نه تنها در اسلام، بلکه در همه ادیان الهی از حضرت آدم تا خاتم، همه مامور به اقامه آن شده اند.

وی با اشاره به پوشیده شدن گناهان انسان در صورت رفاقت با نماز، افزود: اگر نماز در حاشیه زندگی نباشد، در متن باشد و با همه ابعادش اقامه شود، خداوند گناهان و زشتی های انسان را می پوشاند، همان طور که رسول اکرم(ص) نماز را به نهر آبی تشبیه کرده اند که آدمی هر روز ۵ مرتبه خود را در آن شست‌وشو دهد.

 

وظیفه حکومت دینی به بهشت بردن مردم است

حجت الاسلام حسنی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج، بیان داشت: طبق آیه «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ»، آرم و نشان حکومت دینی، زنده نگه داشتن دین در جامعه است و اگر توفیق تشکیل حاکمیت دینی در جامعه ای داده شد، از وظایف اصلی کارگزاران آن اقامه کردن نماز در آن جامعه است.

وی تصریح کرد: اینکه برخی آگاهانه و یا از روی غفلت می گویند وظیفه دولت به بهشت بردن مردم نیست و ما مامور به اقامه دین در جامعه نیستیم، بر خلاف صریح قرآن کریم است.

وی با اشاره به رفع مشکلات و معضلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه در پرتو اقامه نماز، ادامه داد: اینکه امیرالمومنین(ع) در معرکه جنگ صفین و در میان میدان نبرد، به آسمان نگاه می کند و در تعجب یارانش در مورد مواظبت بر وقت نماز می فرماید؛ «مگر ما غیر از نماز و احیای آن برای چیز دیگری می جنگیم؟» به این معنی است که نماز باید با همه شرایطش در جامعه اقامه شود، چون دشمنان امام علی(ع) نیز نمازخوان بودند، اما اقامه کننده نماز و احیاگر دین نبودند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به اهمیت خواندن وصیت نامه شهدا و تاکید امام خمینی(ره) بر این مسئله، خاطرنشان کرد: با آماری که از وصیت نامه شهدا موجود است، بالای نود درصد از شهدا در وصیت نامه خود به امر نماز و اقامه آن توصیه کرده اند و دلیل رفتن خود به جنگ را احیای دین و نماز عنوان کرده اند.

وی با بیان این موضوع که همه ما در زیارت وارث بر اقامه نماز توسط سیدالشهدا اعتراف می کنیم، افزود: واقعه عاشورا و حادثه خونین کربلا بیش از نیمی از روز طول نکشید، اما از هر لحاظ در تاریخ بی نظیر است، و در میانه همین میدان بی نظیر، مهمترین چیزی که اتفاق افتاد، اقامه نماز جماعت از طرف امام حسین(ع) و یارانش آن هم در مقابل چشم همگان بود، تا بگویند همه این مسائل برای زنده نگه داشتن نماز و دین با همه ابعادش بوده است.

 

بی حجابی برخی زنان در مراسم های عزاداری موجب تاسف است

وی با اشاره به این نکته که اقامه نماز بزرگترین مانع ایجاد فساد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه است، گفت: یکی از موضوعاتی که این روزها دل مومنین را به در آورده است و طی تماس های مکرر به ما گفته می شود، حضور خانم های بی حجاب و با ظاهر نامناسب در کاروان ها و مراسم های عزداری است.

حجت الاسلام حسنی با بیان این موضوع که میبدی یا غیرمیبدی بودن زنان بی حجاب مورد بحث نیست، تصریح کرد: برای میبد به عنوان یک شهر مذهبی که آمار بالای ۴۰۰ شهید را در خود دارد، بسیار زشت و تاسف‌آور است که به من گزارش بدهند در فلان حسینیه، زن و مرد به صورت مختلط در مراسم عزاداری شرکت می کنند.

وی با اشاره به این موضوع که بعد از انقلاب شرایط اقامه نماز به حد بسیار بهتری رسید، بیان داشت: هنوز هم انتظار بیشتری برای اقامه نماز در جامعه وجود دارد و این در حالی است که دولت ها با هر ایده و جناحی که بر سر کار آمدند متاسفانه نخواستند برخی موضوعات حل شود.

سخنران مراسم عزاداری مهدیه امیرآباد افزود: وقتی مسئولین در بدنه جامعه باید به دلایل عقلی و نقلی تابع محض ولایت فقیه باشند، تفکر سکولار حاکم می شود و به جای خدا، به کدخدا دلبستگی ایجاد می شود مطمئناً مسائل دینی و در رأس آنها نماز، نباید هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جانفشانی شهدای جنگ تحمیلی، و شهدای مدافع حرم برای زنده ماندن دین اسلام و مدیون بودن مسئولین نظام به خون شهدا، گفت: باید زمینه حضور مردم در نمازهای جمعه و جماعت فراهم شود و کاری شود که نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه ها عاشق نماز شوند، نه اینکه در پی تحقق سند ۲۰۳۰ در برخی از استان های کشور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسنی اظهار داشت: پیام عاشورا و پیام حضرت سیدالشهدا(ع) این است که نماز را با همه شرایطش در جامعه اقامه کنیم، نه اینکه شرکت در مجلس عزای ایشان به قیمت سر بریدن و ضایع کردن نماز باشد.