مهدهای‌کودک مجوز برگزاری دوره‌های آیروبیک ندارند

معاون بهزیستی استان یزد با بیان اینکه با مهدهای کودک‌‌ بدون مجوز در یزد برخورد می‌شود گفت: مهدهای کودک مجوز برگزاری دوره‌های آیروبیک ندارند.

به گزارش میبدما؛ جمال پایه‌دار در گفت وگو با تسنیم در یزد با بیان اینکه تمام مهدهای کودک‌‌ استان یزد تحت نظر سازمان بهزیستی استان اداره می‌شود اظهار داشت: ۳۱۵ مهدکودک در استان یزد در حال فعالیت هستند که به دو دسته شهری و روستایی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی مهدکودک‌ها افزود: ۱۰۵ مهد روستایی وجود دارد که در قالب روستاها در حال فعالیت هستند و کودکان ۳ تا ۶ سال پذیرش می‌شوند و مابقی مهد‌ها به دسته‌های تمام وقت، آدین مهر، قرآنی و مساجد تقسیم‌بندی می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد ادامه داد: در مهدکودک‌های استان ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از بچه‌های شیر خوار، نوپا و نوباوه پذیرش شده‌اند که طبق رده سنی آنها کلاس‌های آموزشی یا مکان‌هایی برای بازی در نظر گرفته می‌شود.

پایه‌دار خاطرنشان کرد: در سال هر مهدکودک طبق دستور العمل سازمان بهزیستی کشور دو مرتبه مورد نظارت و بازرسی کارشناسان ما قرار می‌گیرد و هر سال از مهر تا آذر‌ماه برنامه ویژه بازرسی کارشناسان تخصصی قرار دارد و با نظارت بر مهدهای کودک‌‌ نتایج به تهران اعلام می‌گردد و لازم به ذکر است که این بازرسی تا سه سال اعتبار دارد.

وی با تذکر به مهدهای کودک‌‌ که تا‌کنون مجوزی از سازمان بهزیستی دریافت نکرده‌اند گفت: سعی بر این داریم که مهدهای کودک‌‌ بدون مجوز را شناسایی کرده و طبق دستور‌العمل با آنها برخورد شود، متاسفانه امروزه شاهد خانه‌های بازی هستیم که هیچ‌گونه مجوزی از مرجع رسمی ندارند و این مورد اگر موجب خسارتی برای کودکان شود هیچ یک از ارگان‌ها و مراجع جوابگو نخواهند بود.

پایه‌دار با اشاره به فوق برنامه‌‌ها در مهدهای کودک‌‌ اظهار داشت: فوق برنامه‌ها در مهدهای‌ کودک‌‌ طبق قوانین و در چارچوب خاص خود برای بچه‌های بالای ۴ سال در بعضی از مهدهای کودک‌‌ با رعایت فضایی مختص فوق برنامه‌ها، بعد از ساعت کار مهدکودک و رضایت خانواده‌ها برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد بیان کرد: هیچ یک از مهدکودک‌ها مجاز به برگزاری کلاس‌های آیروبیک و کلاس‌هایی که با شئونات اسلامی مغایرت ندارد و در دستور‌العمل آنها نیامده نیستند و در صورت برخورد به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: طرح‌هایی نظیر هر روز یک وعده غذای گرم، تخفیف شهریه برای خانواده‌های کم بضاعت در استان یزد در حال انجام است و طرح غربالگری بینایی، شنوایی و اضطراب در همه مهدهای کودک‌‌ انجام می‌شود.