بازار لوازم خانگی یزد در رکود کامل به سر می‌برد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی یزد با اشاره به اینکه بازار لوازم‌خانگی در یزد در شرایط رکود کامل به سر می‌برد، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم در کشور، مردم و مغازه‌دارها بلاتکلیف هستند.

به گزارش میبدما؛ محمدهادی قیامت در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به وضعیت کنونی بازار لوازم‌خانگی در استان یزد، گفت: در شرایط کنونی نه فروشنده‌ای برای عرضه محصولات است و نه خریداری برای تقاضای لوازم‌خانگی وجود دارد؛ چنانچه بازار لوازم‌خانگی در رکود کامل به سر می‌برد.

وی افزود: درواقع این روزها بازار لوازم‌خانگی اصلاً کاهش قیمت نداشته است؛ چنانچه در حال حاضر همه‌چیز بستگی به ارز دارد؛ چراکه در راستای زیادشدن نرخ دلار و افزاش قیمت برخی مواد اولیه به دلیل گرانی دلار، شرکت‌های لوازم‌خانگی نیز ملزم می‌شوند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی یزد، مهم‌ترین مشکل این اتحادیه را درگیری با پرونده‌های متعدد که به دلیل عدم اطلاع توسط مشتری خریداری می‌شوند، عنوان کرد و اظهار داشت: درواقع این اتحادیه با توجه به شرایط موجود برای رفع مشکلات اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود دارد؛ کما اینکه تعزیرات حکومتی نیز ما را در این راستا بسیار راهگشاست.

قیامت با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم در کشور، مردم و مغازه‌دارها بلاتکلیف هستند؛ چراکه در حال حاضر بازار خرید لوازم‌خانگی در شرایط رکود قرار گرفته است، تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم درصورتی‌که تنها مجبور به داشتن کالایی باشند، اقدام به خرید کالا می‌کنند؛ به صورتی که مانند زمان‌های گذشته نیست که لوازم‌خانگی را برای جهیزیه دختر یا موارد دیگر خریداری و کنار بگذارند.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های متعدد اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی یزد مبنی بر تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: در حقیقت این اتحادیه اقدامات ویژه‌ای را در این راستا انجام داده است؛ چنانچه در حال حاضر ورود اکثر جنس‌های خارجی ممنوع شده است و مردم به کالاهای باکیفیت ایرانی روی آورده‌اند؛ کما اینکه متأسفانه کیفیت برخی از کالاهای داخلی مطلوب نیست و اگر کیفیت برند داخلی خوب باشد، مردم خیلی استقبال می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: از مسئولین درخواست می‌شود که به قول‌های خود عمل کنند تا کارخانه‌های تولیدکننده کیفیت کالاها را افزایش داده و مردم تمایل بیشتری به خرید کالای ایرانی داشته باشند؛ همچنین ضرورت دارد تا مردم هم بامطالعه دقیق به نوع و جنس کالای خود اطمینان حاصل کرده و بعد کالای خود را خریداری کنند.