نقش اصلی در جنگ اقتصادی را مردم ایفا می‌کنند

سردار فتح‌الله جمیری گفت: امروز هم مانند دوران دفاع مقدس نقش اصلی در جنگ اقتصادی را مردم‌ دارند و سختی‌ها را هم مردم تحمل می‌کنند.

به گزارش میبدما؛ سردار فتح‌الله جمیری در حاشیه حضور در خبرگزاری تسنیمیزد، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس اسلام، تشییع و انقلاب اسلامی به جهان معرفی می‌شود و به فرموده امام عزیزمان همین جنگ بود که انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های بسیاری خوبی نظیر برگزاری رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف، غبارروبی قبور مطهر شهدا و سرکشی از خانواده‌های این عزیزان، نواختن زنگ مدرسه و زنگ مقاومت، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران این دوران در اقشار مختلف صورت گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: باید تلاش کنیم تا روحیه جهادی، ایثار و شهادت به نسل‌های بعد منتقل شود تا بتوان در شرایط مختلف اعم از نظامی، امنیتی و اقتصادی از این ویژگی‌ها بهره برد.

جمیری اعتقاد به اصل ولایت‌فقیه و رهبری، وجود اعتقادات دینی، روحیه جهاد و شهادت و وحدت بین مردم را کلید واژه‌های موفقیت در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اگر امروز نیز در عرصه اقتصادی از این کلیدواژه‌ها بهره بگیریم و همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس مردم و مسئولان گوش ‌به ‌فرمان امام راحل بودند گوش ‌به‌ فرمان امام خامنه‌ای عزیز باشیم بسیاری از مشکلات در این حوزه حل می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سالیان سال است که در مسائل اقتصادی فریاد می‌زنند و انواع نام‌گذاری‌ها در ارتباط با مقوله اقتصادی است اما متأسفانه دولت‌ها به آنچه ایشان توجه دارند توجه نداشته‌اند که چه‌بسا اگر این بی‌توجهی صورت نمی‌گرفت به‌ مراتب وضعیت اقتصادی بهتری داشتیم.

جمیری تأکید کرد: امروزه‌ هم مانند دوران دفاع مقدس نقش اصلی در جنگ اقتصادی را مردم‌ دارند چرا که می‌توانند با صرفه جویی در مصرف آب، انرژی، پرهیز از تجمل‌گرایی و میدان‌داری با روحیه جهادی نقش بسیار مؤثری در اقتصاد کشور ایفا کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی کشور گفت: امروز سپاه مفتخر است که در بحث ایجاد پالایشگاه‌های بزرگ، جاده‌ها، سدها تنها نقش مدیریتی داشته و با کمک مردم اقدامات خوبی را انجام داده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: البته سپاه در کنار فعالیت‌های فوق در بحث اردوهای جهادی، راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی، کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و اقدامات بزرگ دیگر نیز انجام داده است.