سومین نشست هماهنگی برگزاری جشن زیلو در میبد

در سومین نشست هماهنگی برگزاری جشن زیلو در میبد ، در خصوص احداث میدانی به نام زیلو ، طراحی المان هایی از زیلو در سطح شهر میبد و برگزاری جشن زیلو در این شهرستان ، بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد، در این نشست که با حضور شهردار میبد و دیگر مسئولین ادارات این شهرستان و فعالین در حوزه زیلو بافی در محل فرمانداری میبد برگزار شد ، علیرضا ابوالحسنی معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد ، اهمیت بحث زیلو را یاد آور شد و اظهار نمود : با توجه به اینکه میبد مهد زیلو می باشد و گذشتگان این آب و خاک زحمات زیادی را برای احیای هنر صنعت کشیده اند ، بر ما واجب و لازم است در پیگیری مباحث و مسائل مرتبط به زیلو اهتمام داشته باشیم .

وی در ادامه بر تلاش در جهت ثبت جهانی زیلو تاکید نمود و در این ارتباط احداث میدان جدید و درخوری به نام زیلو را همراه با ساماندهی برنامه ای جهت این امر توصیه نمود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد ، همچنین طراحی و نصب المان های زیلو در گوشه گوشه شهر میبد و کوچه پس کوچه های آن را در راستای ثبت ملی زیلو ضروری خواند و افزود : این المان می تواند ، طرح و نقش زیلو ، تصویر زیلو و دار آن باشد .

وی تصریح نمود : این امر نیز با همکاری اداراتی چون اداره ارشاد و میراث با شهرداری و نیز مشارکت بخش خصوصی در جهت فراخوان دادن در این زمینه که به دنبال آن می توان المان های زیبا و جذابی را ایجاد نمود ، محقق خواهد شد.

گفتنی است در ادامه نشست در مورد چگونگی ایجاد میدانی به نام زیلو ، طراحی المان ها و برگزاری جشن زیلو در موقعی مناسب از سال بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مسئولین ادارات مختلف و نیز مسئول شرکت زیلو بافان و فعالین این حوزه ، آمادگی خود را در جهت مشارکت نمودن در این زمینه با توان و هزینه ای می توانند ، منظور نمایند ، اعلام نمودند و قرار شد در جلسات بعدی گزارشی از اقداماتی که آن ادارات می توانند در برگزاری و مهیا نمودن فضا برای برگزاری جشن زیلو داشته باشند ، ارائه شود.