حمل و نقل بار در استان یزد از سر گرفته شد

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکلات رانندگان، حمل و نقل بار در یزد از سر گرفته شد.

به گزارش میبدما؛ سعید برازنده مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وظیفه نگهداری از جاده‌ها و نظارت بر حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر را بر عهده دارد، اظهار داشت: بیشترین مسئولیت حوزه حمل و نقل بر عهده رانندگان است که جان و مال خود را به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی در جاده‌ها برای حمل کالاهای اساسی مردم به کار می‌گیرند و با تحمل رنج دوری از خانواده، در عرصه اقتصاد کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان قشر زحمتکش و کم‌توقعی هستند، افزود: فشارهایی که بر این قشر کم‌توقع وارد شده بود، سبب اعتراض عده ای از آنها شد که این مشکلات به نماینده دولت در بخش حمل و نقل که همان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، انعکاس داده شده و ما به سهم خود در استان یزد پیگیر این امور بودیم.

برازنده مقدم با بیان اینکه خوشبختانه در استان یزد بخش زیادی از این مشکلات حل شد، عنوان کرد: اعتراض رانندگان به دلیل گرانی‌های لجام گسیخته ای بود که گریبانگیر برخی قطعات و لوازم خودروها از جمله لاستیک، قطعات یدکی و …. شده بود که این امر سبب بروز یک جنبش صنفی نسبت به اعتراض به این گرانی ها شد که در یزد این تجمع‌ها در پایانه حمل بار رخ داد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بیان کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت از ابتدا در جمع رانندگان استان یزد حضور یافتیم و مسائل آنها را شنیدیم و پیگیری های لازم را انجام دادیم.

برازنده مقدم یادآور شد: یکی از درخواست‌های رانندگان که عامل بروز این تجمع ها بود، افزایش کرایه حمل بار بود که با توجه به تورم، درخواست افزایش قیمت‌ها را داشتند که این امر با هماهنگی انجمن رانندگان و مراجعی نظیر استانداری و تعزیرات حکومتی انجام شد و بعد از این هماهنگی‌ها، مجوز افزایش قیمت را قبل از خرداد ماه به مجموعه ها اعلام کردیم.

وی با اشاره به فعالیت انجمن رانندگان در استان یزد و سایر استان‌ها، ادامه داد: نمایندگان رانندگان در این انجمن فعالیت می کنند و در سطح کشور نیز نمایندگانی از این انجمن‌ها، کانون رانندگان را تشکیل داده اند که این کانون در زمینه آرام کردن جو، بسیار فعال بودند.

برازنده مقدم با بیان اینکه این کانون در تهران فعال است، افزود: اعضای این کانون بعد از این اعتراض‌ها، همزمان علاوه بر اینکه با وزیر راه نشستی داشتند و وزیر قول مساعد برای حل مشکلات و افزایش ۲۰ درصدی تعرفه داد، با یکی از کمیسیون‌های مجلس نیز جلساتی برگزار و نقایص قانونی را مطرح کردند.

وی با اشاره به دیدار اعضای این کانون با رئیس سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: همچنین اعضای این کانون با رئیس سازمان تامین اجتماعی دیدار کردند که این دیدار نیز منجر به دریافت قول مساعد برای رسیدگی به امور رانندگان شد.

برازنده مقدم ادامه داد: مصوباتی که در این نشست ها انجام شد، به رانندگان اطلاع رسانی شد و کانون از رانندگان خواست تا نسبت به اتمام این اعتراض‌ها اقدام کنند و به چرخه اقتصاد بازگردند.

وی اظهار داشت: به محض اینکه این بیانیه به استان یزد رسید نیز نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام کردیم و مسئولان استان نیز در این مدت در بین رانندگان حضور یافتند و ازنزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفته و با پیگیری‌های لازم، مسائل مرتبط با استان را حل و فصل کردند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: گروهی از مسئولان استان شامل معاون عمرانی استاندار یزد، فرمانده انتظامی استان، مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و … در جمع رانندگان حضور یافتند و در نهایت بیانیه کانون رانندگان دوباره قرائت شد و رانندگان با درکی از موضوع داشتند، بارگیری را آغاز کردند.

وی افزود: خوشبختانه بارگیری در استان یزد از سر گرفته شده و امیدواریم با ورود همه رانندگان به سیستم حمل و نقل، شاهد بروز هیچ مشکلی در اثر نبود حمل و نقل و انتقال کالا در استان نباشیم.

برازنده مقدم ضمن قدردانی از همه رانندگان پرتلاش و زحمتکش استان یزد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم به عنوان کوچکترین عضو دولت حمایت خوبی از رانندگان داشته باشیم و رانندگان اطمینان داشته باشند که ما همچنان پیگیر مطالبات آنها هستیم.