میبد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی/ تبلیغات داربستی در ایام نوروز ممنوع و جمع آوری می شود/ همکاری شهرهای نائین و میبد در جذب مسافران نوروزی

محسن فلاح گفت: شهرداری میبد طبق روال سال های گذشته، در سه ورودی شمالی، جنوبی و کمربند غربی میبد، خدمات خود را به گردشگران نوروزی ارائه می دهد.

مسئول ستاد خدمات سفر شهرداری میبد در گفتگو با خبرنگار میبدما، ضمن تبریک پیشاپیش ایام نوروز، اظهار داشت: سه ورودی میبد از جمله ورودی جنوبی و در کنار مسجد خیری امام رضا(ع)، ورودی شمالی و در نزدیک ایران خودروی میبد و ورودی کمربند غربی میبد و در کنار پل زیرگذر جاده ندوشن، به ارائه خدمات سفر به هموطنان عزیز می پردازیم.

وی با اشاره به اهمیت ایستگاهی که در کمربند غربی میبد جانمایی شده، افزود: در این محور اصولا بیشترین میزان حوادث رانندگی را داشته ایم که برای جلوگیری از این معضل، ایستگاهی برای ارائه خدمات و توقف مسافرین نوروزی جانمایی کرده ایم.

فلاح با بیان این نکته که نسبت به رفع نواقص سال های گذشته، اقداماتی صورت گرفته، بیان داشت: از کارهایی که در مدت چند ماه گذشته برنامه ریزی شده و در حال اجرا می باشد، می توان به نورپردازی، نظافت و رفع مشکلات سرویس های بهداشتی بافت های تاریخی، لکه گیری آسفالت معابر اصلی، خط کشی خیابان ها و رنگ امیزی جداول، ساماندهی آب نماهای شهری، نظافت و ساماندهی سرویس های بهداشتی پارکها و اماکن عمومی اشاره کرد.

وی با اشاره به دستورالعمل های استانداری و مدیر کل امور شهری، با موضوع تدابیر برنامه ریزی لازم برای نوروز، تصریح کرد: ۲۱ مصوبه از جمله جمع اوری و پاکسازی ورودی های شهر از نخاله های ساختمانی، ۵۰۰ اخطار کتبی به مالکین برای رفع سد معبر، جمع آوری نخاله ها در سطح بافت های تاریخی، جمع آوری متکدیانی که موجب اذیت مردم شده بودند، برنامه ریزی و تعیین مکان هایی برای گمشدگان در مکان های پارک ها، خرید چادرنماز و ارائه در کمپ های ورودی برای اشاعه معروف نماز، نظافت و رفع عیوب وسایل بازی و تاسیسات موجود در پارکها و اماکن تاریخی، خرید نیمکت برای امکان گردشگری، خرید تعداد ۳۵۰۰ درخت، ۲۵۰۰ گل آهار، ۲۵۰۰ جعبه گل بنفشه که در حال کاشت می باشد، و رفع مشکلاتی که موجب ایجاد خطر در مسائل باکس های برق و تیربرق های خراب، می توان اشاره کرد.

محسن فلاح بیان داشت: از دیگر کارهای صورت گرفته رفع دیوار نویسی ها و تبلیغات، مخصوصا در مکان بافت های تاریخی که با همکاری پیمانکار در حال اجرا می باشد و رایزنی و مکاتبه با اداره اوقاف جهت ساماندهی و سرکشی به مساجد و امامزادگان شهرستان می باشد.

وی، معرفی آثار تاریخی با نصب ۱۲۰ بنر و جاگذاری ۴۰ پایه مخصوص تبلیغاتی برای جلوگیری از بستن داربست، را از دیگر فعالیت های این روزها اعلام و ادامه داد: ۲۲ هزار نقشه نیز جهت ارائه به مسافرین نوروزی چاپ شده و هچنین به خاطر موضوع خواهرخواندگی شهرهای میبد و نائین نیز در دو شهر نقشه های معرفی شهرهای مورد نظر صورت می گیرد.

مسئول ستاد خدمات سفر شهرداری میبد تاکید کرد: در این ایام نصب هرگونه تبلیغات داربستی ممنوع و جمع آوری می شود و افرادی که مایل به تبلیغات هستند برای گرفتن پایه مخصوص به شهرداری مراجعه کنند.

وی با بیان این موضوع که برای زمان تعطیلات رایزنی خوبی با سازمان حمل و نقل صورت گرفته، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی شده تا رانندگان مینی بوس، خطوط واحد و تاکسی ها در این ایام ایستگاه های مورد نظر را مرتب پشتیبانی کنند تا کسانی که نیاز به تردد در شهر دارند، به مشکل برخورد نکنند.

محسن فلاح در انتها با اشاره به تلاش های شبانه روزی مسئولین و نیروهای دست اندرکار جهت به جا ماندن خاطره ای خوب از این ایام برای مردم میبد و مسافرین نوروزی گفت: از شهردار محترم، مسئولین و دست اندرکاران سایر ارگان های مرتبط و مسئولین و نیروهای شهرداری، نیز به خاطر تلاش بی وقفه در این ایام تشکر می کنم.