قصه‌های برتر جشنواره قصه‌گویی، کتاب می‌شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: قصه‌های برتر جشنواره قصه‌گویی کانون در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش میبدما؛ رضا قمرزاده در حاشیه نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر آموزش مربیان و قصه‌گویان کانون و به‌روز رسانی اطلاعات آنها اظهار داشت: آموزش مربیان و قصه‌گویان کانون در قالب برنامه‌های مختلف، در دستور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در ایام جشنواره‌ها معمولا نشست‌های تخصصی با موضوع قصه‌گویی برگزار می‌شود و حضور مربیان در این کارگاه‌ها در به‌روز رسانی دانش آنها بسیار اثرگذار است.

قمرزاده عنوان کرد: پرتابل کودک ۲۴ نیز که پرتابل تحت وب است نیز منبع بسیار خوبی برای آموزش و کسب تجربه توسط مربیان است زیرا در این کارتابل آرشیوی از قصه‌های برتر جشنواره‌ها قصه‌گویی از هشت دوره پیش موجود و قابل دسترسی است.

وی، آموزش‌های ضمن خدمت را نیز از جمله آموزش‌هایی برشمرد که مربیان کانون از آن در طول دوران فعالیت خود بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: در این دوره از جشنواره نیز قصه‌های برتر جشنواره در قالب کتاب منتشر می‌شود و در اختیار مربیان و قصه‌گویان و علاقمندان به قصه‌گویی قرار می‌گیرد.

قمرزاده در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر استفاده از ابزار قصه به عنوان احیاگر زبان مادری و محلی اقوام عنوان کرد: یکی از مباحث مدنظر ما، ترویج زبان مادری و بومی در استان‌ها است و امسال با ساماندهی بیشتری این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قصه‌ها در بخش بین‌الملل باید ترجمه شوند،‌ افزود: از قصه‌گویانی که به مرحله بین‌المللی جشنواره راه می‌یابند و قصه‌های آنها به زبان بومی مناطق است، خواسته شده تا قصه‌ها را به صورت ترجمه شده در اختیار مترجمان قرار دهند.

قمرزاده خاطرنشان کرد: امسال در بخش بین‌الملل این جشنواره که در بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود، قصه‌گویان ۱۰ کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش مهر، مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی یزد برگزار می شود.