روند برگزاری کلاسهای داستان‌نویسی در میبد

عضو انجمن داستان نویسی در میبد با اشاره به روند برگزاری کلاسهای داستان نویسی توسط انجمن ، به گمنامی و عدم وجود نامی از نویسندگان میبدی که بتوان به آنها دسترسی داشت ، اشاره نمود.

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ لیلی سرافراز اردکانی از مسئولین انجمن داستان نویسی میبد در ارتباط با روند برگزاری کلاسهای داستان نویسی که این انجمن برگزار می کند ، عنوان نمود : به مدت چند سال است که ما به دنبال این هستیم که کلاسهای انجمن داستان نویسی را برگزار کنیم ، اما متاسفانه استقبال چندانی صورت نمی شود و اگر هم استقبال شود با تفاوتهای سنی در چند گروه کودک ، نوجوان و بزرگسال می شود.

وی افزود : متاسفانه هیچ ارگانی هم در معرفی داستان نویسان و کسانی که کتبی را به چاپ رسانده اند ، با ما همکاری نمی کند که ما آنها را به سمت خود بکشانیم و با فراخوانی هم که می دهیم ، شاید هیچ داستان نویسی مطلع نشود ، به همین جهت تشکیل کلاسها هر سال به سال بعد موکول می شود و به دنبال آن کسانی هم که ثبت نام کردند ، رغبت چندانی به ادامه حضور در کلاسهای برگزار شده ، ندارند.

سرافراز تصریح نمود : در طول سال ، هیچ استقبالی برای برگزاری کلاسها نمی شود ، با فراخوانی هم که در تابستان داده می شود ، افراد شرکت کننده با اختلاف سنی ثبت نام می نمایند ، به همین دلیل مجبور شده ایم که کلاسها را تنها در فصل تابستان برگزار کنیم .

وی هدف از برگزاری کلاسها را انشا نویسی و نیز بالا بردن روحیه اجتماعی ، فن بیان و اعتماد به نفس در بچه ها در جهت ارائه نمودن و خواندن نوشته خودشان در جمع عنوان نمود.

این نویسنده اردکانی از مسئولین خواست ، افرادی که در سطح شهرستان و استان ، به نویسندگی می پردازند و از خود کتابی دارند را به انجمن معرفی کنند تا با دعوتی که از آنها می شود ، نشستهای داستان نویسی در طول سال آنگونه که باید ، برگزار شود.

وی در خصوص آمار داستان نویسان میبدی گفت : ما متاسفانه آمار دقیقی از مجموعه داستان نویسان در میبد نداریم ، اکثر رونمایی هایی هم که از آثار صورت گرفته ، بیشتر شخصی بوده و ما مجموعه ای که آنها را تحت حمایت خود بگیرد ، نداشتیم ، به همین دلیل این افراد یا کار خود را رها کرده اند و یا اینکه جند دفتر و رمان دارند ، اما به دلیل اینکه هیچ حمایتی از کارشان نمی شود ، همینطور بر دستشان مانده و نتوانستند ، آثار خود را عرضه کنند.

سرافراز آمار اعضای انجمن که خود کتابی چاپ شده داشته باشند به تعداد محدودی ذکر نمود و افزود : ما متاسفانه جایی که نام نویسندگان به ثبت رسیده باشد ، نداریم .

او که خود دو کتاب چند لحظه احساس و منشور خیال را به چاپ رسانده و تدریس انشانویسی در کلاسهای برگزار شده توسط ارشاد میبد را بر عهده داشته است ، از مسئولین ادارات ، ارگان ها و نهاد هایی چون شورای شهر و آموزش و پرورش درخواست نمود تا در جهت استعدادیابی با نصب بنر هایی در سطح شهر برای فرا خوان دادن و یا در سطح مدارس با همکاری هایی که می توانند به عمل آورند ، از کمرنگ شدن نوشتن و نویسندگی در جامعه جلوگیری کرده ، با حمایتهایی که به عمل می آورند ، عاملی فراهم آورند تا استعدادیابی و سوق دادن افراد به سمت انجمن ، به صورت برگزاری مسابقات صورت گیرد و در آینده انجمنی منسجم جدا از وضع کنونی آن که هر کس برای خود فعالیتی دارد ، داشته باشیم.