یادداشت “کیهان” درباره شهید محمود‌برزگری‌فیروزآبادی

محمود در سال ۱۳۴۳ در فیروزآباد میبد، در یک خانوادۀ کشاورز و به تمام معنی مؤمن به اسلام و معتقد به مبانی تشیّع علوی دیده به جهان گشود.

به گزارش میبدما؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود در جهت پیشبرد اهداف انقلاب ابعاد تازه‌ای بخشید و حاصل مطالعات، تجربیات و نیروی جسمی و فکری خود را همراه با اخلاص و ایمان و باروری خدادادی که داشت، به طور کامل در خدمت انقلاب و نظام ولایت فقیه قرار‌داد.
او در سال ۱۳۶۰ عضویت نیمه وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پذیرا شد و از جمله اولین کسانی بود که لباس سبز سپاه توحید را در شهر میبد بر تن کرد.
وی پس از هجوم وحشیانۀ ارتش بعث عراق، تا لحظۀ شهادت، به طور فعال در جبهه‌های جنگ حضور داشت و عملاً ثابت کردکه هم می‌توان رزمندۀ پرتحرک بود و هم دانشجویی موفق.
همیشه متون سخنرانی‌های حضرت امام خمینی(ره) را به دقت می‌خواند و در جهتگیری‌ها و اخذ مواضع از رهنمودهای ایشان بهره می‌جست. لذا وقتی از انگیزۀ او در انتخاب رشتۀ فوق سؤال می‌شد، جواب می‌داد که اگر امتحان کنکور می‌دادم، شاید در رشتۀ پزشکی هم قبول می‌شدم؛ اما امام عزیزمان فرمودند: «کشور بدون روحانی مانند کشور بدون طبیب می‌ماند.» لذا این رشتۀ معارف اسلامی را انتخاب کردم.
سرانجام دفتر زندگی این دانشجوی سال پنجم دانشگاه امام صادق(ع) وسرباز راستین امام زمان(عج) پس از شرکت مکرر در جبهه‌ها و عملیات‌های درون و برون مرزی در عملیات «کربلای۸» مطابق با ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۶ با خون سرخ و پاکش در «منطقۀ شلمچه» -غرب کانال ماهی- رنگین و مزین شد.