ائمه جمعه مواضع انقلابی اتخاد کنند/ امنیت، خط قرمز نظام اسلامی

امام جمعه موقت میبد گفت: اگر می‌خواهیم در شهرها جریان‌های انقلابی تقویت شود، باید ائمه جمعه در تریبون‌های نمازجمعه مواضع انقلابی اتخاد کنند و برای تقویت جریان انقلاب سخن بگویند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حجت‌الاسلام علی‌رضا حسنی در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد ضمن تبریک هفته بهزیستی، این نهاد را یکی از نهادهای موثر در رسیدگی به افراد مستضعف و مستمند دانست و از خدمات آنها در رسیدگی به اقشار محروم جامعه تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ گفت: بیست‌نهم تیر ۶۶ قطعنامه ۵۹۸ برای خاتمه جنگ تحمیلی پذیرفته شد، هرچند در طول دوران جنگ قطعنامه‌های مختلفی از سوی سازمان ملل به تصویب رسید، اما چون همه آنها یک‌طرفه بود، مورد پذیرش امام‌خمینی(ره) واقع نشد. این قطعنامه نیز بنا به موقعیت نظام و کشور و با توجه به مسایل مطرح شده مورد موافقت و پذیرش امام قرار گرفت. امامی که تا چند روز قبل از پذیرش، در برابر آن مانند کوه ایستاده بود، اما تشخیص دادند برای حفظ نظام و کشور قطعنامه را بپذیرند و اعلام‌ کرد که آبرویم را با خدا معامله کردم و جام زهر را با پذیرش آن، نوشید.

خطیب جمعه میبد سپس با اشاره به سالروز رحلت حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حایری‌مهرجردی در روز هفدهم ذی‌القعده سال ۱۳۵۵ هجری قمری، آن عالم بزرگ شیعه را که موسس حوزه علمیه قم و استاد حضرت امام بود، مایه افتخار مردم شهر میبد و جهان اسلام دانست.

حجت‌الاسلام حسنی اضافه کرد: امام خمینی در مورد آیت‌الله حایری‌مهرجردی فرمودند «کاری که ایشان در تاسیس حوزه قم تشکیل داد از اهمیت تاسیس نظام اسلامی کمتر نبود.»

امام جمعه موقت میبد در ادامه به بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار با ائمه‌جمعه کشور اشاره کرد و گفت: رهبری راجع به جایگاه نمازجمعه و نحوه سلوک و رفتار ائمه جمعه با مردم بیاناتی فرمودند و بعنوان مصداق به مساله حمایت از جریان انقلابی و جوانان انقلابی در شهرها اشاره کردند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در شهرها جریان‌های انقلابی تقویت شوند باید ائمه جمعه در تریبون‌های نمازجمعه مواضع انقلابی اتخاد کنند و برای تقویت جریان انقلاب سخن بگویند.

امام جمعه موقت میبد بیان داشت: اگر در دستگاه و نهادی مدیران انقلابی هستند، از آنها حمایت شود و با اقدامات فرهنگی گسترده، فرهنگ انقلابی در کشور ترویج شود.

وی اضافه کرد: مسوولان و مردم بدانند اگر به جوانان مومن و انقلابی اعتماد شود، روز به روز بر عظمت این کشور افزوده می‌شود و این کشور با حرکت انقلابی‌به اوج و تکامل می‌رسد.

امام جمعه موقت میبد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی مواقع انسان گمان می‌کند فضای مجازی بی‌دروپیکر است و دروغ‌پردازی و شایعه در آن موج می‌زند. باید در همه فضاها تقوا رعایت شود. باید از خود در برابر دروغ و شایعات و تهمت‌ها پرهیز شود.

وی در ادامه گفت: در این روزها شاهد ساقط کردن پهپاد آمریکایی بودیم و اخیرا نیز سپاه عملیاتی در اقلیم کردستان عراق انجام داد. هم کشورهای خارجی و گروه‌های ذلیل و جیره‌خوار تروریست بدانند خط قرمز نظام اسلامی مساله امنیت است و اگر بخواهند امنیت این کشور را خدشه‌دار کنند، نیروهای انقلای دست آنها را قطع خواهند کرد.

وی سپس به انگلیسی‌ها که با راهزنی دریایی و بر خلاف مقررات بین‌المللی به توقیف کشتی نفتکش پرداختند، هشدار داد: طبق فرموده رهبری انقلاب، جوانان مومن این کشور درس پشیمان‌کننده‌ای به روباه پیر خواهند داد.

خطیب جمعه میبد در پایان از مواضع شجاعانه و انقلابی سیدحسن نصرالله در حمایت از جمهوری اسلامی تقدیر کرد.

وی همچنین انتصاب حضرت‌ آیت‌الله اعرافی بعنوان عضو شورای نگهبان از سوی رهبر انقلاب را تبریک گفت و به نمایندگی از مردم میبد، از مقام معظم رهبری در این خصوص قدردانی نمود.