وقتی دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) تهران، کارگر کارخانه‌های کاشی و سرامیک «میبد» می شوند! + تصاویر

طرح «مدیرشو۳» برای اولین بار در کشور، توسط دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران در میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه میبد در اختتامیه این طرح که در دانشگاه میبد برگزار می شد، با تشکر از دانشجویان و دست‌اندرکاران اجرای این طرح اظهار داشت: پیش از این دفتر ارتباط با صنعتِ دانشگاه میبد را در شهرک صنعتی راه اندازی کرده بودیم، اما آن طور که باید و شاید در ایجاد ارتباط قوی موفق نبودیم.

وی افزود: شاید این عدم موفقیت در ارتباط قوی به نوعی به نبود اعتماد و باور به دانشگاه در حوزه صنعت بر می گشت که اگر این باور به درستی شکل می گرفت، اتفاقات بسیار خوبی رقم می خورد.

دکتر کلانتری با اشاره به این موضوع که این عدم ارتباط درست در بخشی نیز به علت کوتاهی بخش دانشگاه بوده است، بیان داشت: کاری که دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام در میبد انجام دادند، نمونه درستی از شکل گیری شناخت و ارتباط موثر و مفید حوزه صنعت و دانشگاه است.

وی با بیان این نکته که اگر صنعت باور کند دانشگاه در پی حل مشکلات این بخش است، نتایج خوبی رقم می خورد، گفت: اصولاً در کشور ما و عمر چهل ساله انقلاب، کارهای جهادی بهترین نتایج را در بر داشته و اینکه بخش دانشگاهی ما با تعهد و تخصص در میدان عمل هم دست به کار جهادی بزند، به مراتب نتایج بهتری را خواهد داشت.

 

طرح مدیرشو شیوه جدیدی از آموزش مفاهیم مدیریتی است

در ادامه این مراسم نیز دکتر نوروزی رییس دفتر مطالعات صنعت دانشگاه امام صادق(ع) با توضیحاتی در مورد طرح های قبلی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مدیرشو یک برنامه اموزشی مهارتی و شیوه ای جدید در اموزش مفاهیم مدیریتی است که شرکت کنندگان در آن، در یادگیری خود حضور عملی و فیزیکی دارند.

وی با اشاره به ضعف یادگیری تئوری بدون تجربه در دانشگاه ها، بیان داشت: مدیرشوی سه با هدف فهم سازمان از طریق زیست واقعی در آن شکل گرفت که دانشجویان نتیجه طرح ها و ایده های خود را در میدان صنعت و با همراهی در شرایط عادی کار تجربه کردند.

دکتر نوروزی با بیان این موضوع که خواسته ما هجرت دانشجویان از تهران بود، تصریح کرد: می خواستیم در بخش تولید کالا که صفر تا صد تولید مثل خاک تا کاشی را در خود داشته باشد دست به فعالیت بزنیم، و می خواستیم که حتما این محصول بومی شده خودمان باشد که کاشی در میبد حائز این شرایط بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان میبد چه از لحاظ فرهنگی و محیط آن و چه از لحاظ پذیرشی که دوستان عزیز در دانشگاه میبد و در حوزه صنعت و شرکت های چهارگانه کاشی داشتند، بهترین مکان برای اجرای این طرح شد.

مدیر دوره مدیرشو اظهار داشت: دانشجویان ما از آغاز این طرح در چهار گروه به چهار کارخانه رفتند و در قسمت های مختلف کارخانه و مانند کارگران عادی به فعالیت پرداختند که حاصل آن ۱۶ ارائه دانشجویی بود.

دکتر نوروزی گفت: از همه کسانی که برای اجرای این طرح که به نوعی اولین بار در کشور اجرا می شود، تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم اجرای مدیرشو سرآغاز فصل جدیدی از نقش آفرینی دانشگاه در جامعه باشد.

گفتنی است دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران بر مبنای اجرای طرحی با نام «مدیرشو» به مدت یک هفته در چهار کارخانه کاشی و سرامیک صدرا، کیمیا، یاقوت و نوآوران در شیفت های کاری دست به فعالیت میدانی و تحقیق زدند که حاصل آن در مراسم اختتامیه به صورت خلاصه توسط یکی از دانشجویان ارائه شد.

از دیگر بخش های این مراسم نیز صحبت های مسئولین و مدیران کارخانه های ذکر شده و دیگر اساتید دانشگاهی فعال در این طرح بودند و در انتها نیز حسین فلاح فرماندار میبد به ایراد سخنرانی پرداخت.

پایان بخش این مراسم اختتامیه نیز تقدیر و تجلیل از دست‌اندرکاران این طرح بود که توسط فرماندار و ریاست دانشگاه میبد صورت گرفت.