ثبت نام ۱۱۲۸ متقاضی جویای کار در شش ماهه اول در میبد

رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبدگفت: ظرفیت بالای صنعتی که در این شهرستان وجود دارد مقصد متقاضیان کار از استان های دیگر است.

به گزارش میبدما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیداحمد علایی رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۱۲۸ نفر متقاضی جویای کار در کاریابی های شهرستان میبد ثبت نام کرده اند.

علایی با اشاره به اینکه ۳۷۳ نفر از متقاضیان جویای کار دارای مدرک بالای دیپلم و ۷۵۵ نفر نیز دارای مدرک زیردپیلم و دیپلم هستند تاکید کرد: از مجموع متقاضیان جویای کار با مدرک تحصیلی بالای دیپلم ۱۱۶ نفر بومی و ۲۵۷ نفر غیربومی می باشند که این رقم در متقاضیان جویای کار با مدرک تحصیلی زیردیپلم شامل ۱۳۹ نفر بومی و ۶۱۶ نفر غیربومی است.

علایی افزود: از تعداد هزار و ۱۲۸ متقاضی جویای کار تعداد ۲۵۶ نفر بومی و ۸۷۲ نفر غیربومی هستند که ۲۹۵ نفر زن و ۸۳۳ نفر مرد می باشند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان میبد با جمعیت حدود یکصدهزارنفر و ظرفیت بالای صنعتی که در این شهرستان وجود دارد مقصد متقاضیان کار از استان های دیگر است که این امر میبد را به یک شهر مهاجر پذیر مبدل ساخته است.

علائی با اشاره به اینکه ثبت نام کنندگان جویای کار میبد الزاما ساکن این شهرستان نیستند افزود: برخی از هموطنان به منظور دست یابی به شرایط کار و درآمد بهتر عازم میبد می شوند و در کاریابی های این شهرستان ثبت نام می کنند که در صورت محیا شدن شرایط کار مناسب به این شهرستان مهاجرت و در واحدهای تولیدی میبد مشغول به کار می شوند.