پلمپ سردخانه غیر مجاز نگهداری گوشت قرمزدر میبد

به گزارش میبدما؛ سید امیر شاطرچی رئیس دامپزشکی میبد، گفت: با توجه به برزو بیماری مهلک تب کریمه کنگو یک واحد سردخانه غیرمجاز، نگهداری فرآورده خام دامی در سطح شهرستان کشف و پلمپ گردید. شاطرچی در ادامه افزود: این سردخانه به ‌صورت مخفی در یک گاوداری اقدام به منجمند نمودن گوشت قرمز در شرایط غیر […]

به گزارش میبدما؛ سید امیر شاطرچی رئیس دامپزشکی میبد، گفت: با توجه به برزو بیماری مهلک تب کریمه کنگو یک واحد سردخانه غیرمجاز، نگهداری فرآورده خام دامی در سطح شهرستان کشف و پلمپ گردید.

شاطرچی در ادامه افزود: این سردخانه به ‌صورت مخفی در یک گاوداری اقدام به منجمند نمودن گوشت قرمز در شرایط غیر بهداشتی و نگهداری آنها می نمود که پس از کشف آن توسط اکیپ نظارت شهرستان تمام محموله موجود در سردخانه توسط بازرسان دامپزشکی ضبط و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی گفت: در راستای تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان ورود، حمل ‌و نقل و همچنین نگهداری هرگونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی و در واحدهای نگهداری مجاز انجام شود و تمامی فرآورده‌های خام دامی باید دارای مشخصات و برچسب بهداشتی دامپزشکی، در مراکز رسمی و تحت نظارت دامپزشکی تولید و عرضه شوند.

شاطرچی از شهروندان درخواست کرد با توجه به حساسیت و اهمیت رعایت مسائل بهداشتی و همچنین رخداد بیماری تب کریمه خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) تحت هیچ شرایطی گوشت قرمز خود را از مبادی کشتار غیر مجاز (مثل گوسفند بومی و خانگی و یا با قیمت ارزانتر و …) خریداری نکرده و برای تهیه گوشت قرمز به واحد های عرضه مجاز سطح شهرستان مراجعه نمایند و از خرید فرآورده‌های فاقد مهر و برچسب دامپزشکی جداً خودداری کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده فرآورده بسته‌بندی فاقد برچسب و هویت و یا غیربهداشتی، موارد را به شماره ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.