سید جلیل میرمحمدی؛

اصناف نقطه اتصال بین تولید و مصرف هستند و نقش بسیار مهم و حیاتی در رونق تولید دارند

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جواب گلایه مندی صاحبان صنوف میبد گفت: همه صنف‌ها با مباحث خرید و فروش روبرو هستند و باید موشکافانه بررسی شود آیا مالیات ستانی دولت مالیات بر فروش یا مالیات بر درآمد است . سید جلیل میرمحمدی […]

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جواب گلایه مندی صاحبان صنوف میبد گفت: همه صنف‌ها با مباحث خرید و فروش روبرو هستند و باید موشکافانه بررسی شود آیا مالیات ستانی دولت مالیات بر فروش یا مالیات بر درآمد است .

سید جلیل میرمحمدی با تاکید بر اینکه اصناف نقطه اتصال بین تولید و مصرف هستند و نقش بسیار مهم و حیاتی در رونق تولید دارند، خاطرنشان کرد: این موضوع که موفقیت اصناف موفقیت تولید و رضایت مصرف کننده را به دنبال دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌است.

وی یکی از مشکلات اصناف که مشکل کشوری است را گرانی اجناس و نیاز به افزایش سرمایه گردش اصناف بیان کرد و گفـت: علی رغم موضوع گرانی لازم است توجه شود که عرضه یک جنس با قیمت‌های مختلف باعث از بین اعتماد مردم می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد نیز در این همایش با بیان اینکه هم اکنون چهار و ۳۰۰ واحدهای صنفی پروانه دار در میبد فعال هستند گفت: با تسهیل روند صدور پروانه در یک ماه اخیر ۱۴۴ پروانه صادر شده‌است.

وی شهر میبد را شهری صنعتی و پر رونق از نظر تعداد واحدهای صنفی معرفی کرد و همچنین معروف بودن واحدهای صنفی میبد به ارزان فروشی را یادآور شد و اظهار کرد: این شهرت باعث شده مردم از شهرهای استان یزد و حتی استانهای مجاور در این شهرستان خرید داشته باشند.

حجت الله خلیلی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب تصریح کرد: واحدهای صنفی میبد همه رعایت کننده موازین عفاف و حجاب هستند و مسئولان اتحادیه‌های صنفی نیز در این خصوص نظارت دارند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج میبد هم با گرامیداشت روز ملی اصناف و روز صنعت و معدن گفت: اصناف در زمان شیوع کرونا با حضور در رزمایش کمک‌های مومنانه برای تامین معیشت مردم بسیار پای کار و در خدمتگزاری به مردم پیشقدم بودند.

وی همچنین آمادگی بسیج و سپاه میبد برای همکاری با اصناف و مجموعه شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی اعلام کرد.

در این همایش با مجری گری محمد رضا حسابی، چند نفر از شرکت کنندگان به بیان موضوعاتی از جمله حمایت از کارگاه‌های تولیدی ، تسهیلات و افزایش سرمایه در گردش مالی واحدهای صنفی مطرح شد.

این مراسم برگزاری کارگاه آموزشی برندینگ و رونق دهی به کسب و کار با حضور علی شاکر دکتری داروسازی و دکتری حرفه‌ای کسب و کار و مدرس کارگاه‌های کسب و کار همراه بود.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی