صنعتگر میبدی از تعطیلی کارگاه ماشین سازی خود می گوید/ گزارش تصویری

سال ۱۳۹۰ وعده وام صد میلیونی با درصد کم را گرفتیم که پیگیری آن حدود سه سال طول کشید و بعد از فراز و نشیب ها زیاد، بالاخره در سال ۹۳ توانستیم ۱۵ میلیون تومان دریافت کنیم.

محمد علی زارع: سال ۱۳۹۰ با چراغ سبز دولت، موضوع گرفتن وام برای راه اندازی کارگاه صنعتی خود را پیگیری کردیم که تا سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت آن نشدیم.

به گزارش میبدما، صنعتگر میبدی، در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: مجوز ما در بخش صنعت مربوط به ساخت ماشین آلات کارخانجات کاشی، مانند همزن، بالمیل، جارمیل و … بود، که با تعطیلی آن، امروز در یک کارگاه محدود ۸۰ متری و با به کارگیری دو کارگر، در حال قطعه سازی هستیم.

زارع افزود: سال ۱۳۹۰ وعده وام صد میلیونی با درصد کم را گرفتیم که پیگیری آن حدود سه سال طول کشید و بعد از فراز و نشیب ها زیاد، بالاخره در سال ۹۳ توانستیم ۱۵ میلیون تومان دریافت کنیم.

صنعتگر میبدی با اشاره به این موضوع که در شروع کار، ده کارگر داشتیم، عنوان کرد: کارگاه را اوایل سال ۹۴ با نگاهی که به آینده داشتیم وسعت دادیم و تلاش کردیم این تعداد نیرو را به بیست الی سی نفر افزایش دهیم، ولی به خاطر مشکلاتی که سر راهمان پیش آمد، انتهای همان سال مجبور به تعطیل کردن آن شدیم.

زارع یکی از عوامل اصلی تعطیلی کارگاه را مربوط به مسائل دارایی و دریافت ارزش افزده ۵۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: امروز جدا از سرمایه نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومانی که در این کارگاه راکد است، نیروهای متخصصی نیز هستند که می توانستند کنارمان کار کنند اما آنها را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: در اوایل کار و با دادن طرح هایمان به شدت مورد استقبال قرار گرفتیم، اما در ادامه و در هنگامی که نیاز شدیدی به حمایت برای ادامه کار  این واحد صنعتی داشتیم، پشتیبانی نشدیم.

محمد علی زارع افزود: درخواست بنده از مسئولین این است که، موجبات راه اندازی این کارگاه را فراهم کنند، زیرا به جز تخصصی که داریم و می تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد و جدا از نیازی که کارخانه های بزرگ کاشی به محصولات ما دارند، اشتغال زایی آن نیز می تواند ده ها نفر را مستقیم و غیر مستقیم فعال کند.

لازم به ذکر است که امروز ۲۱ مرداد مصادف با روز حمایت از صنایع کوچک می باشد.