بسیج و سپاه، در اجرای طرح شهید سلیمانی تنها مانده اند/ ضعف در اطلاع‌رسانی فعالیت های انجام شده را قبول دارم/ ادارات و ارگان ها پای کار بیایند +تصاویر

جانشین فرماندهی سپاه شهرستان میبد گفت: طرح شهید سلیمانی در شهرستان میبد با تلاش نیروهای بسیجی در حال اجراست و ادامه نیز خواهد یافت.

هادی برزگر در پاسخ به خبرنگار میبدما در مورد ضعف اطلاع رسانی اجرای این طرح از جانب بسیج و سپاه، گفت: ضعف در اطلاعرسانی اجرای طرح را قبول دارم، هر چند از مسئولین مرتبط با طرح انتظار بیشتری برای این موضوع می رفت که انتظارات ما در قبال اطلاع‌رسانی برآورده نشد.

بسیج در میان میدان تنها ماند

وی افزود: طرح شهید سلیمانی یک طرح غربالگری گسترده و برنامه ریزی شده از طرف مسئولین کشور است و ادارات و ارگان ها و همه ظرفیت های شهرستان نیز باید پای کار بیایند، که البته شبکه بهداشت میبد در ابتدای امر نیروهای میدانی را آموزش داد و کارت فعالین این کار را تهیه و حدود شش هزار فرم نیز جهت ثبت غربالگری کمک کرد.

برزگر با اشاره به تنها ماندن نیروهای بسیجی در میدان عمل بیان داشت: به جز کمک بسیار محدود برخی از ارگان ها مانند هلال احمر، حمایتی از بسیج و سپاه نشد و عملاً کار فقط توسط ما در حال انجام است، هر چند اگر تا انتهای کار نیز حمایتی صورت نگیرد، این کار را باقیات الصالحات بسیج می دانیم و به فضل خدا به سرانجام خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: هدف سپاه در این طرح، کاملاً فراکرونایی است و جدا از ارتباط خوبی که با مردم در طرح شهید سلیمانی ایجاد می شود، دست ما برای کمک به اقشار مختلف مردم و حمایت از نیازمندان در آینده نیز باز خواهد شد.

طرح در میبد بومی سازی شده و با برنامه پیش می رود

وی با بیان این موضوع که در هفته آینده با تمام شدن امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، سرعت اجرا نیز بالا می رود، گفت: این طرح در میبد بومی سازی شد و فراتر از اهداف کشوری آن، چهار گروه را برای حمایت و پشتیبانی مورد توجه قرار دادیم که مردم، بیماران کرونایی و اطرافیان آنها، نیازمندان، و همچنین زیرمجموعه های بهزیستی و کمیته را در بر خواهد گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه میبد گفت: تمام پایگاه های بسیج ما در شهرستان به پایگاه سلامت تبدیل شده اند و مسئولیت تیم های محلات نیز بر عهده فرماندهی و جانشینان این پایگاه ها قرار گرفت.

وی گفت: از سختی های اولیه کار بلوک بندی محلات بود که نقشه های مورد نیاز فقط از طریق شرکت گاز تامین شد و توانستیم با تلاش زیاد این بلوک بندی ها را مشخص کنیم و تیم های غربالگری بسیج شامل تیم رصد و شناسائی، تیم مراقبتی، تیم نظارتی و تیم حمایتی را هدفمند در این بلوک ها فعال کنیم.

بسیج و سپاه از ابتدای شیوع کرونا فعال بوده اند

وی با اشاره به فعالیت بسیج و سپاه در حمایت از مردم، بیان داشت: تیم حمایتی در طرح شهید سلیمانی از ابتدای کرونا فعال بوده ولی در این زمان خاص با این اسم بیشتر شناخته می شود که از کارهایی مانند تعمیر منازل و خدمات سرپایی در منزل گرفته تا انجام خرید و حمایت هایی از این قبیل را برای مردم انجام می دهند.

برزگر با اشاره به فعالیت تیم نظارتی در حوزه اصناف و مکان های پر تردد و غربالگری در این حوزه، ادامه داد: در تیم های مراقبتی نیز که بعد از غربالگری و شناسایی افراد بیمار انجام می شود از تزریقات در منزل که فرد مجبور به رفتن به بیمارستان نباشد تا کمک های مختلف جهت رعایت بهتر قرنطینه در مدت بیماری را انجام می دهند و همه این کارها نیز رایگان صورت می گیرد تا به مردم فشاری وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از غربالگری، میزان شناخت ما از محلات مختلف این گونه خواهد بود که تعداد جوانان، سالمندان، افراد در معرض خطر و افراد نیازمند به حمایت مشخص می شوند و خدمت‌رسانی بسیج به این اقشار در آینده نیز کاملا روی اصول و برنامه خواهد بود.

ادارات و ارگان های شهرستان پای کار بیایند

وی با اشاره به غربالگری سه هزار خانوار از چیزی حدود سی هزار خانوار میبدی، گفت: ادارات و ارگان های پشتیبان در این طرح پای کار بیایند و از ظرفیت خود برای کمک به طرح استفاده کنند که این کمک ها می تواند سخت افزاری، انسانی و تبلیغی باشد تا هم مردم در قبال همکاری با تیم ها توجیه باشند و همکاری بهتری انجام دهند و هم کار بهتر پیش رود.

هادی برزگر گفت: هدف بسیج و سپاه خدمترسانی به مردم است و آن را به حد اعلای خود انجام خواهد داد و تا به نتیجه رسیدن طرح نیز این مسیر را ادامه خواهد داد.