بینش توحیدی سلامت روان افراد جامعه را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از یزد، دکتر محمدحسین فلاح در نشست سلامت روان با حضور بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد ویژگی های انسان سالم از نظر روانی را مهربانی (شفقت)، خود مهارگری(تقوا)، ذهن آگاهی (مراقبه) و داشتن شهامت مدنی که  در اصطلاح دین به آن امر به معروف ونهی از منکر گویند برشمرد. وی در […]

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از یزد، دکتر محمدحسین فلاح در نشست سلامت روان با حضور بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد ویژگی های انسان سالم از نظر روانی را مهربانی (شفقت)، خود مهارگری(تقوا)، ذهن آگاهی (مراقبه) و داشتن شهامت مدنی که  در اصطلاح دین به آن امر به معروف ونهی از منکر گویند برشمرد.

وی در تبیین بهداشت روان گفت :کسب فضایل اخلاقی در سایه توحید، معاد و شبیه سازی خود به اهل بیت (علیهم السلام)  مقدمه ی بهداشت روان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به  حدیث عنوان بصری از قول امام صادق (علیه السلام ) اظهار داشت : اولین شرط توحید آن است که خودت را مالک چیزی ندانی و این مسئله همان اولین شرط بهداشت روان است چرا که حس مالکیت انسان به اشیا و اطرافیانش در صورت از دست دادن آن ها باعث برهم زدن آرامش وی می شود پس شرط انفاق و صدقه ، گذشتن از حس مالکیت در راه خدا است.

فلاح تأکید کرد :پس اگر انسان بفهمد مالک چیزی نیست آرامش نصیب او خواهد شد و این همان بهداشت روان است .

وی درباره یکی دیگر از مسائل مرتبط با بهداشت روان از منظر توحیدی گفت : باید بدانیم تدبیر عالم به دست خداست پس اگر مصیبتی وارد شد دیگر جای نگرانی نیست .
این استاد حوزه تأکید کرد : ثمره بینش توحیدی در بحث مالکیت این است که انسان اهل مدارا و گذشت می شود.