آیت الله اعرافی؛

انتقال تجربیات آموزشی تربیتی و عدم گسست نسلی از وظایف خطیر آموزش و پرورش است

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در نشست شورای آموزش و پرورش میبد در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ، بر تعامل و همکاری والدین با آموزش و پرورش در مقوله تربیت فرزندان و مراقبت از آنان تاکید کرد.

 به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه آموزش‌وپرورش در یک نقطه عطف تاریخی و گذر از یک دوره و ورود به یک فضای جدید قرار دارد تصریح کرد: انتقال تجارب تربیتی و آموزشی و عدم ایجاد گسست نسلی در میان فرهنگیان، ازجمله وظایف خطیر آموزش‌وپرورش و تمامی نهادهای کمک‌رسان، در این برهه زمانی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: افزایش دو برابری دانش آموزان شهرستان میبد طی سال‌های اخیر از رسیدن آن به ۲۶٬۰۰۰ نفر که حدود ۴٬۰۰۰ نفر آن اتباع و غیربومی هستند، مسئولیت آموزش‌وپرورش را در تأمین نیازهای تربیتی و آموزشی و دیگر نیازها سنگین‌تر می‌کند و آموزش‌وپرورش باید تدابیر لازم را جهت جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به کار گیرد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: جوابگویی به نسل جدید و پاسخگویی به نیازهای فکری، تربیتی، عاطفی و اخلاقی را از وظایف تمامی بخش‌های مدرسه ازجمله، آموزگاران، بسیج دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی، فعالان طرح امین و غیره برشمرد.

امام‌جمعه میبد گفت: رسیدن به این مهم، مستلزم ایجاد یک تیم هماهنگ، با راهبری مدیر آموزشگاه و ایجاد گفتمان با نگاهی باز و پاسخگویی دوسویه می‌تواند از عوامل هدایتگر دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی از نقاط شهرستان میبد بر حضور خیرین و تکمیل پروژه‌های ناتمام تأکید کرد و گفت: باید با اهتمام هم ظرف پنج شش ماه آینده از این چاله سخت بیرون بیاییم.

تعیین وضعیت هنرستان بهیاری، محوریت خانواده در برنامه‌های تربیتی سال تحصیلی جدید، کمبود نیروی خدمتگزار مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی