میبد بیشترین جلسات و کمترین درصد تحقق مصوبات شورای ترافیک را در استان دارد/ بعضا می‌بینیم ماموران پلیس هم کلاه ایمنی نمی‌گذارند

وی کنترل موارد فوتی ناشی از تصادف را مهمترین دستاورد ترافیکی شهرستان نامید و افزود: پارسال ۱۰ فوتی در شهرستان داشتیم و من مطمئنم اگر جلسات شورای ترافیک و پنج همایش ترافیکی که برگزار کردیم (و در استان بی‌نظیر بود) نبود، این آمار بیشتر می‌شد.

معاون فرماندار میبد در نشست اصحاب رسانه شهرستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حوادث ترافیکی در میبد گفت: ما بیش از ۵۰۰۰۰ موتورسوار در میبد داریم.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، سید محسن فلاح در این نشست با بیان اینکه میبد با برگزاری ۱۵ جلسه در سال گذشته، رکورددار برگزاری جلسات شورای ترافیک در استان محسوب می‌شود، افزود: علیرغم این تعداد جلسات و اینکه ما بیشترین مصوبات را هم داشته‌ایم اما متاسفانه کمترین درصد تحقق مصوبات شورای ترافیک هم در میبد اتفاق افتاده است و این به خاطر آن است که برای اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک، صرفا یک دستگاه نمی‌تواند ورود کند و سایر نهادها مثل شهرداری، راهور، اداره راه و … هم باید همکاری کنند.

IMG_1288

وی کنترل موارد فوتی ناشی از تصادف را مهمترین دستاورد ترافیکی شهرستان نامید و افزود: پارسال ۱۰ فوتی در شهرستان داشتیم و من مطمئنم اگر جلسات شورای ترافیک و پنج همایش ترافیکی که برگزار کردیم (و در استان بی‌نظیر بود) نبود، این آمار بیشتر می‌شد.

وی افزود:‌ نکته مهم این است که شش نفر از این ۱۰ تا فوتی، عابر پیاده بوده‌اند و این بالاترین مصیبت است؛ چرا که علت آن به حوزه شهری از جمله کم‌نور بودن معابر، استاندارد نبودن خیابانها، کامل نبودن علائم و… بوده است.

معاون فرماندار میبد با اشاره به دو حادثه تصادف اخیری که در بفروئیه اتفاق افتاد و منجر به فوت دو نوجوان شد، خاطرنشان ساخت: هیچکس این مسئله را کالبدشکافی نکرد و نگفت که چرا موتور به دست نوجوان زیر ۱۸ سال که نمی‌تواند گواهینامه بگیرد داده می‌شود.

وی درباره لزوم رعایت قانون توسط کارکنان ادارات میبد نیز گفت: کارمندان ادارات باید به قوانین احترام بگذارند و هم کلاه ایمنی بگذارند و هم کمربند ببندند و البته بعضا می‌بینیم ماموران پلیس هم کلاه ایمنی نمی‌گذارند.

فلاح درباره پیست موتورسواری میبد هم گفت: انشاءالله پروانه این پیست موتورسواری به زودی صادر خواهد شد و رسما راه اندازی خواهد شد.