درباره تکذیب حضور دکتر حسین اعرافی در شورای مرکزی حزب کارگزاران یزد

به هر تقدیر،‌ حالا و پس از سپری شدن بیش از یک هفته از انتشار خبر مذکور، تکذیب دکتر حسین اعرافی در سایت منتشر کننده این خبر درج شده است(اگر چه همچنان تکذیبیه‌ای برای میبدما ارسال نشده.)

هشت روز پس از انتشار خبر عضویت دکتر حسین اعرافی در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یزد، بالاخره این خبر توسط وی رسما تکذیب شد.

به گزارش “میبدما”، اگر چه خبر عضویت نامبرده در شورای مرکزی حزب کارگزاران یزد در رسانه اصلاح‌طلبان تندروی استان اعلام شد اما پس از چند روز تکذیبیه آقای دکتر اعرافی صرفا در یکی از سایتهای خبری میبد که اساسا خبر ابتدایی را درج نکرده بود، منتشر شد و در اقدامی عجیب، جوابیه‌ای به پایگاههای اطلاع رسانی منتشرکننده این خبر ارسال نشد.

به هر تقدیر،‌ حالا و پس از سپری شدن بیش از یک هفته از انتشار خبر مذکور، تکذیب دکتر حسین اعرافی در سایت منتشر کننده این خبر درج شده است(اگر چه همچنان تکذیبیه‌ای برای میبدما ارسال نشده.)

متن تکذیبیه دکتر حسین اعرافی به این شرح است:

«بسمه تعالی. مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز و سایر رسانه ها. سلام علیکم. با سلام و احترام، از پدیده های میمون سالهای اخیر تمایل به مردم سالاری دینی و تشکیل احزاب مختلف در کشور است. اینجانب ضمن احترام به همه احزاب و گروههای قانونی آرزوی دوام توفیقات آنان را صمیمانه خواستارم و بر نقش آفرینی اثربخش و کارآمد آنان در تحولات سیاسی معتقد می باشم. اما لازم به ذکر است که در پی درج خبر ۱۱۹۹۰ به تاریخ ۲۳/۵/۹۴ مبنی بر عضویت اینجانب در شاخه یزد یکی از احزاب سیاسی ضمن تکذیب موضوع اعلام حمایت و لطف گروهها نسبت به اینجانب دلیل بر وابستگی به گروههای مربوطه نمی باشد. لذا خواهشمند است در جهت رفع دغدغه بنده و تشحیذ ذهن و افکار عمومی بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج تکذیبه اخیر اقدام لازم را مبذول فرمایید. با سپاس. دکتر حسین اعرافی»

درباره این تکذیبیه چند نکته به شرح ذیل، گفتنی است:

۱٫ تکذیب عضویت دکتر اعرافی در شورای مرکزی حزبی که هم در عرصه سیاسی و هم اقتصادی، به شدت بدنام است جای خوشحالی و مسرت فراوانی دارد.

۲٫ سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود آن است که تکذیبیه ایشان مربوط به خبر عضویت است یا نوعی اعلام تبری از این حزب نیز می‌باشد؛ به نظر می‌رسد فرض اول صحیح‌تر است چرا که تصاویر حضور ایشان در دیدار با هاشمی رفسنجانی باتفاق اعضای حزب کارگزاران در یزد موجود است و حتی نامبرده در آن دیدار، سخنرانی هم داشته است. ضمن آنکه شنیده شده ایشان در برخی جلسات مرتبط با این حزب نیز شرکت داشته‌اند.

۳٫ موضع حزب کارگزاران یزد درباره انتشار آن خبر و این تکذیبیه چیست؟ چرا کوچکترین اعتراض و ابراز تاسفی از انتشار این خبر که آقای دکتر اعرافی آن را کذب می‌دانند، نه از سوی ایشان و نه از سوی حزب، دیده نمی‌شود؟ آیا سایت «یزدی نیوز» به خاطر این دروغ‌پراکنی و انتساب آقای دکتر اعرافی به یک حزب که بسیاری از اعضای آن را مجرمین اقتصادی و سیاسی تشکیل می‌دهند، شایسته عتاب و ملامت از سوی ایشان نبود؟!

۴٫ آقای دکتر اعرافی در تکذیبیه خود آورده‌اند: «اعلام حمایت و لطف گروهها نسبت به اینجانب دلیل بر وابستگی به گروههای مربوطه نمی باشد». البته این منطق آقای دکتر اعرافی صحیح است و اعلام حمایت یک حزب از فردی “لزوما” به معنای وابستگی آن فرد به آن حزب نیست اما نکته ظریفی که در این میان باید به آن توجه کرد آن است که هیچ گروه و جناحی از فردی که قرابت فکری، سیاسی و عملی با او ندارد، حمایت نمی‌کند و اگر مقصود ایشان از آوردن این بند در تکذیبیه خود، اعلام لطف و حمایت حزب کارگزاران سازندگی به ایشان است، سوال اینجاست که چرا این حزب که دبیرکلش به خاطر مفاسد اقتصادی به زندان افکنده شد و سخنگویش به دلیل مسائل سیاسی و امنیتی،‌ حمایت و لطفش را شامل حال شخصی مانند آقای دکتر اعرافی می‌کند؟ چرا این حزب، حمایتش را از فردی مثل مرحوم یحیی‌زاده هیچ‌وقت اعلام نکرد؟! و اینکه چرا احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات قبل،‌ تا این حد مایل به حمایت از آقای دکتر حسین اعرافی بودند؟!

به نظر می‌رسد نه تنها آقای دکتر اعرافی بلکه تمام فعالین سیاسی باید به نکته اخیر توجه کافی داشته باشند و این نکته را آویزه گوش خود قرار دهند که برای عاقبت به خیری و کسب سعادت دنیا و آخرت بایستی با افراد و گروه‌هایی همراه بود که دنیاگرا و خدانشناس نباشند و در کنار تدین و تقوا، به انقلاب اسلامی ایران، نظام جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه  از بن دندان،‌ معتقد و ملتزم باشند. این قاعده عام است و اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد.

مطالب مرتبط: