نشست وزیر آموزش و پرورش با جمعی از خیرین،فرهنگیان و مدیران مدارس شهرستان میبد

دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان شهرستان میبد، نوری با بیان این مطلب که یک معلم باید در تمام عرصه‌ها حاضر باشد، تأکید کرد:
معلمان باید به صورت شبکه‌ای وارد میدان شوند و مساله شناسی کنند تا طرح‌ها برنامه‌های مورد نیاز برای حل مشکلات ارائه شود.

به گزارش میبدما؛ صبح امروز جمعه ۲۳ دی‌ماه، دکتر یوسف نوری در بدو ورود به شهرستان میبد، باحضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

در ادامه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، به همراه مدیرکل و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در محل سالن زنده یاد فیروز اداره آموزش و پرورش شهرستان میبد حضور یافت.
وی در این دیدار ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: شهرستان میبد دیار عالمان، بزرگان و شهداست.
نوری ضمن تشکر از مردم استان یزد که روز گذشته به استقبال رئیس جمهور آمدند و برای حمایت از نظام حماسه آفریدند، گفت: فتنه اخیر به برکت حضرت زهرا و در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها خاموش شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله اعرافی توجه و تعصب خاصی به نظام تعلیم و تربیت دارد، گفت:نظام آموزش و تربیت شهرستان میبد، بستر تحقق فقه نوین اسلامی است و اقدامات انجام شده مبتنی بر فقه نوین تربیتی و اسلام ناب به نوعی در این شهرستان رقم خورده است.

در ادامه دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان شهرستان میبد، نوری با بیان این مطلب که یک معلم باید در تمام عرصه‌ها حاضر باشد، تأکید کرد:
معلمان باید به صورت شبکه‌ای وارد میدان شوند و مساله شناسی کنند تا طرح‌ها برنامه‌های مورد نیاز برای حل مشکلات ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: این رویه که ما داریم برای دیروز درس می‌دهیم و انتظار داریم برای آینده نتیجه بگیریم، مطلوب نیست و این رویه باید عوض شود.
وی تصریح کرد: معلمان ما باید فکر کنند و برای آینده بچه‌ها برنامه داشته باشند. نباید از آینده دانش‌آموز جا بمانیم‌ و دچار فاصله‌ها شویم‌.
این مقام مسئول ضمن اشاره به این نکته که سبک مدیریتی امروز ما مربوط به دوره مدیریتی کلاسیک‌ها و نظریات فایول می‌باشد، گفت: در حوزه اداره و مدیریت منابع سازمانی و سایر موارد باید دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها به میدان بیایند و مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ساختمان‌سازی به مدیر مدرسه مربوط نیست، سرویس ایاب و ذهاب چه ربطی به مدیر دارد؟ ما باید از مدیر مدرسه وظیفه تربیتی و آموزشی بخواهیم.

وی در ادامه تأکید کرد: نظام آموزش و پرورش نباید در مرحله سواد اسمی متوقف شود. باید به مراحل بعدی در حوزه‌های پژوهشی و چند بعدی برسیم. ما باید به ایفای مسئولیت اجتماعی برسیم.

وزیر آموزش و پرورش، در انتهای سخنان خود ضمن قدردانی از مشارکت مردم در ایفای مسئولیت های اجتماعی افزود: نماد بارز ایفای مسئولیت اجتماعی و تجلی آن در خیرین متبلور هست.
یوسف نوری با ذکر این مطلب که ما باید تاوان مشکلاتی نظیر مهاجرت و… را بدهیم، اظهار داشت: آموزش و پرورش اگر بخواهد چرخش تحول آفرین داشته باشد، باید دغدغه‌های آن ملی شود و تربیت انسان تمام ساحتی را دنبال کند.
مقام عالی وزارت در آموزش و پرورش در پاسخ به دغدغه برخی فرهنگیان در خصوص کمبود نیروی انسانی بیان داشت: ان‌شاءالله برای سال آینده کمبود معلم در کلاس درس را نخواهیم داشت و بحث خدمتگزاران نیز که سال گذشته در لایحه بودجه حذف شد، برای سال آینده محقق شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از مدیران و معلمان خواست به رتبه بندی که یک نظام خاص است، به چشم افزایش حقوق نگاه نکنند؛ چراکه رتبه بندی یکی از امتیازات بسیار ارزشمند نظام تعلیم و تربیتی است.
وی همچنین به تبدیل کردن املاک مازاد و تجاری شدن آنها برای فروش اشاره کرد تا برخی مشکلات اعتبارات نیز در این حوزه برطرف شود.
نوری افزود: البته پیگیری می‌کنیم تا اعتبارات مورد نیاز از سایر منابع نیز تخصیص پیدا کند.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی