هیئت مذاکره‌کننده بدون تضمین درست از امریکا پای هیچ قراردادی را امضا نکنند

حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روند مذاکرات وین و قدردانی از هیئت مذاکره‌کننده کشورمان گفت: هیئت مذاکره‌کننده بدون تضمین درست از امریکا به‌هیچ‌وجه پای هیچ قراردادی را امضا نکنند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه اگر این تضمین نباشد اقتصاد ما دائم نسبت به رفتار دشمن شرطی می‌شود افزود: راستی آزمایی در لغو تحریم‌ها و ایستادگی هیئت مذاکره‌کننده اصل مهم در مذاکرات است چراکه ممکن است آمریکایی‌ها و اروپایی‌های عهدشکن که اهل شارلاتان بازی و خدعه هستند یک‌بار دیگر زیر قول خود بزنند.

خطیب جمعه میبد گفت: جمهوری اسلامی به فضل خدا بعد از ۴۳ سال که از انقلاب گذشته است؛ در چنین جایگاه دفاعی، صنعتی، علمی، امنیتی و سیاسی قرار دارد و درزمانی ماهواره در مدار قرار می‌دهیم که هیئت مذاکره‌کننده ما بااقتدار کامل در مذاکرات حضور دارد و در اوج قدرت مذاکره را به‌پیش خواهند برد و نتیجه خواهند گرفت.

جنگ اوکراین درسی برای همه دنیاست
وی جنگ اوکراین و البته شرایط جمهوری اسلامی ایران را درسی برای همه دنیا خواند و گفت: آن‌کسی که روی پای خود بایستد و نوکری اربابان جائر، ظالم و مستکبر نکند هرچند دشواری و مبارزه وجود دارد اما حتماً به نتیجه می‌رسد و کسی که نوکری امریکا کرده است امروز قربانی منافع امریکا می‌شود.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: ملت شریف ایران راهی که به خاطر حفظ دین خدا و کلام خدا، سیره و سنت رسول خدا و مکتب اهل‌بیت و حفظ میراث شهیدان و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) از چهار دهه پیش آغاز کرده است را تا ظهور حضرت ادامه خواهد داد.

دستیابی به فناوری فضایی توانایی معمولی نیست
امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۲ از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا و قرار دادن آن در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین گفت: این ماهواره سنجشی و اطلاعاتی هر ۹۰ دقیقه، یک‌بار به دور زمین می‌گردد و مأموریت‌های اطلاعاتی و دفاعی و حقوقی را برای ما که تاکنون با هزینه‌های گزاف از طریق شرکت‌های خارجی انجام می‌دادیم با صنعت بومی طی حدود ۳ سال در اختیارمان می‌گذارد.

خطیب جمعه میبد با تأکید بر اینکه این توانایی معمولی نیست و معدود کشوری چنین توانمندی را دارند گفت: نظام اسلامی در شرایط تحریم‌های شکننده و نابودکننده به این سطح از توانمندی و فناوری پیشرفته رسیده است که جا دارد از همه جوانان متخصص که در این عرصه فداکارانه ایستادگی کردند و این کارهای بزرگ را به نتیجه رساندند تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق در شرایطی انجام شد که دستگاه‌های عریض و طویل اطلاعاتی امریکا و صهیونیست‌ها مدعی‌اند بر همه امور ما تسلط دارند اما کاملاً غافلگیر شدند.

متخصصین ما در زمان بسیار کم کارهای بزرگ انجام می‌دهند
حجت‌الاسلام غفوری تکمیل و راه‌اندازی فاز تولید واکسن برکت با تولید بیش از یک‌میلیون واکسن در روز گفت: کشور ما با این تولید به جمع کشورهایی پیوست که تولید صنعتی واکسن دارند و اقلام صادراتی آن را تشکیل می‌دهند.

امام‌جمعه میبد افزود: تحول دیگر در تولید واکسن برکت پلاس برای مقابله با اومیکرون بود که در ۲۹ روز انجام شد و این نشان می‌دهد که پیشرفت علمی کشور ما و متخصصین ما به نحوی شده است که در زمان بسیار کم کارهای بزرگ انجام می‌شود.

جایگاه ایران در ده ها فناوری جدید در بین کشورهای جهان
خطیب جمعه میبد با تشریح این روند رو به رشد در کشور گفت: امروز ایران نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی، چهارمین کشور در دستیابی به فناوری نوین شنوایی، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه مصنوعی قلب است و خودکفا در بنزین است.

وی افزود: همچنین کشور ما اولین سازنده استارتر هواپیماهای جنگی و مسافربری، رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر، دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز و استخوان، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق، دومین کشور دارای فناوری تولید پهپادهای رادار گریز، دومین کشور در زمینه تولید نانو درمان‌ها، چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی و علاوه بر اینها، ایران در عرصه حضور در دریاهای بین‌المللی و چهارمین قدرت دریایی دنیاست و جز کشورهای اول علم ژنتیک است و همه این پیشرفت‌ها در شرایط تحریم به دست متخصصین کشورمان و بر اساس استقلال، اتکابه‌نفس و نیروهای داخلی به‌دست‌آمده است.

حجت‌الاسلام غفوری در ادامه سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام را گرامی داشت و گفت: این روز، روز شهدای والامقام نام‌گذاری شده است که ما در اینجا یاد و خاطره شهدای از صدر اسلام تاکنون، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و ترور را که جان خود را آگاهانه در دفاع از دین خدا و قران، مکتب اهل‌بیت و سیره و سنت اهل‌بیت پیغمبر فدا کردند گرامی می‌داریم.