امریکا امروز رو به افول است و آبرویی برایش باقی نمانده است / ننگ و نفرین بر کسانی که سنگ مذاکره با امریکا را به سینه می‌زنند

حجت‌الاسلام محمد اعرافی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به وقایع امریکا و بالا رفتن مردم از دیوار کنگره گفت: آنچه در امریکا رخ داد؛ بربریت و وحشی‌گری بود که آبرویی برای قدرت نرم‌افزاری امریکا باقی نگذاشت.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه چیزی که عوض دارد گله ندارد افزود: آمریکایی‌ها در فتنه ۸۸ با استفاده از بی‌بصیرتی سران فتنه خسارت جبران‌ناپذیری بر کشور تحمیل کردند تا ثبات را از مملکت ما دور کنند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: اما نفهمیدند خدا جای حق نشسته است و امروز خدا چنان کرد که کنگره امریکا به هم بریزد طوری که دوستان اروپایی و حتی وزرا و مقامات امریکا هم اعتراف کردند که امریکا سیاه‌ترین روز را به خود دید.

وی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هنوز هم امریکا قبله عده‌ای است که سنگ مذاکره با آنها را بر سینه می‌زنند گفت: ننگ و نفرین بر کسانی که سنگ مذاکره با امریکا را به سینه می‌زنند.

امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: باید به کسانی که می‌گفتند دنیای فردا دنیای گفتمان و علم است نه موشک و اسلحه از خداوند طلب مغفرت کرد.

حجت‌الاسلام اعرافی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در فتنه ۸۸ به کشته شدن چند نفر مبنای حقوق بشر می‌آوردند اما امروز در کنگره امریکا، نظامیان تادندان‌مسلح برای سرکوبی مردم آوردند به‌طوری‌که چندین نفر در کنگره مورد هدف نظامیان قرار و کشته شدند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: لیبرال دمکراسی و قدرت نرم‌افزاری. امریکا امروز رو به افول است و آبرویی برایش باقی نمانده است

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه دولتی که نتواند خواسته خویش را بر دیگران تحمیل کند یعنی قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را ازدست‌داده است افزود: ترامپ دو راه بیشتر نداشت آشوب داخلی یا حمله به ایران که آشوب داخلی را انتخاب کرد.

وی گفت: برخلاف کسانی که می‌گفتند دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک، قدرت بازدارندگی موشکی و سلاح‌های پیشرفته ایران بود که معادلات امریکا را برهم زد و موجب افتضاح برای نظام لیبرال دموکراسی شد و آبروی آنها را در جهان ریخت.

امام‌جمعه موقت میبد در ابتدای سخنان خود هم سالگرد پیروزی‌آفرین علمیات کربلای پنج، شهدای نوزده دی مردم قم، سالروز شهید کاظمی و میرزا تقی‌خان امیرکبیر و دانشمندان هسته‌ای کشورمان شهیدان مصطفی احمدی روشن، علی‌محمدی و فخری زاده را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام اعرافی با اشاره به رحلت جان‌سوز علامه مصباح یزدی در هفته گذشته هم به سیره و سلوک این علامه بزرگ پرداخت و گفت: آیت‌الله مصباح یزدی ایدئولوژیست و مرزبان مرزهای عقیده‌ای اسلام و انقلاب و تشیع بود که در تبیین و ترویج دین، اسلام و دفاع از مرزهای عقیدتی شیعه، پا جای پای علامه طباطبایی و شهید مطهری گذاشت.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در رفعت مقام این علامه بزرگ و رفیع القدر، پیام شیوای رهبری که چند صفت و ویژگی خاص برای کمتر کسی بیان می‌فرمودند بس است افزود: رهبر معظم انقلاب از علامه مصباح یزدی، عالم ربانی، فقیه، حکیم، مجاهد، متفکر برجسته، مدیر شایسته و زبان گویای حق و پای با استقامت در صراط مستقیم الهی، تولیدکننده اندیشه و فکر دینی، نویسنده کتب راهگشا برای جامعه، تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار، حضور مؤثر در میدان‌های انقلاب و اسلام و برادر قدیم و عزیز یاد کردند.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، مرد بزرگی بود که فقط خدا را در نظر داشت.

حجت‌الاسلام اعرافی بابیان اینکه وی اندیشمندی بود که بارها مورد ترور شخصیت عده‌ای قرار گرفت گفت: او مظلوم بود و درعین‌حال بااقتدار در مقابل موج ترور شخصیت و اهانت‌ها و برای دفاع از امامین انقلاب و ارزش‌های اسلامی و شیعی ایستاد.

وی بابیان اینکه سالیان سال طول می‌کشد به حقیقت وجودی این عالم بزرگ و علامه دهر واقف خاطرنشان کرد: این عالمی است که برای اسلام در مقابل موج اهانت‌ها و تهمت‌ها ایستاد.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: آیت‌الله مصباح یزدی کسی بود که در دفاع از انقلاب، در قضیه کمونیست در مقابل احسان طبری ایستاد و کمونیست را از کشور برچید و همچنین منافقین و گروه‌های انحرافی فرقان را پایان داد.