انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود

امام‌جمعه موقت میبد گفت: انقلاب اسلامی ایران که امروز چهل‌ودو سال از پیروزی آن می‌گذرد قبل از اینکه یک انقلاب سیاسی، حقوقی و اقتصادی باشد، انقلاب فرهنگی بود.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، حجت‌الاسلام علیرضا حسنی بابیان اینکه چیزی که امام رضوان‌الله تعالی علیه را نگران کرده بود کم‌رنگ شدن معنویت و اخلاق در جامعه بود افزود: بنابراین امام رحمه‌الله علیه آمد تا با مبارزه با فقر و ظلم که عناصر اصلی تکامل معنویت در جامعه است مسائل دینی و معنویت را تعالی بخشد.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اعلام دولت موقت مبنی بر مجانی شدن آب و برق محرومین و بلیط های ناوگان‌های عمومی گفت: اما اولویت امام فراتر از این، ترقی و تعالی مسائل اخلاقی بود.

حجت‌الاسلام حسنی اهتمام امام راحل و مقام معظم رهبری را افزایش آگاهی مردم در انتخاب خواند و گفت: این رهبران بزرگ انقلاب تمام تلاششان این بود که مردم جامعه ازنظر فکری، عقلانی و فرهنگی قوی شوند و در هر دوره‌ای بصیرت مردم افزایش پیدا کنند.

امام‌جمعه موقت میبد تلاش انقلاب برای تحکیم عقاید حقه در بین جامعه و مردم را یکی دیگر از اهداف امام و انقلاب دانست و افزود: بنابراین مسئولین و در رأس آن ولی‌فقیه دنبال این مساله هستند که ارزش‌های الهی و اسلامی، عقاید صحیح و متقن دینی در بین جامعه و جوانان گسترش پیدا کند چراکه اگر عقاید صحیح درست ترویج شد و مردم به این عقاید حقه رسیدند؛ جان‌فشانی، ایثار و فداکاری درراه آرمان‌های الهی و انقلاب به سهولت پدید می‌آید.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه امام و رهبری نسبت به منافع و مصالح مردم حساس بودند و خون‌دل می‌خورند تصریح کرد: اما راجع به بیان اهداف انقلاب و تشکیل نظام به‌طور واضح و صریح با مردم سخن می‌گویند تا در جامعه حق و باطل به هم‌آمیخته نشوند و مردم مسیر حق را درست بشناسند و طی کنند.

وی عدم اتکا به بیگانگان را یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب برشمرد و گفت: انقلاب از روز اول تا الآن هیچ اتکا به بیگانگان ندارد و آن را در شعار روزهای راهپیمایی مردم در سال‌های ۵۶ و ۵۷ که نه شرقی نه غربی بود می‌توان حس کرد.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: اگر در مسئولین و مردم و همه اقشار جامعه، روحیه شهید سلیمانی زنده شود قطعاً می‌توانیم مشکلات این مملکت را حل کنیم.

حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه امام اطلاعات و آگاهی کامل پیرامون اوضاع جامعه و دنیا داشت و ازنظر علمی به جایگاهی رسیده بود که موردقبول بزرگان و دانشمندان بود، گفت: معنویت در زندگی امام مشهود بود و به همین خاطر تأثیرگذار شد و در مقابل دشمن ایستاد و در جوانان تحول ایجاد کرد.

خطیب جمعه میبد، شجاعت کم‌نظیر و مثال‌زدنی امام را یکی دیگر از ویژگی‌های امام و انقلاب بیان کرد و افزود: امام در قم تنهای تنها ایستاد و توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب تمام امیدشان به جوانان است تا اهل اخلاق و علم باشند و صحنه‌گردانی کنند و انقلاب را به‌پیش ببرند.

امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: اگر همه مردم ما مثل اول انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار هم همدل و متحد باشند و از رهبری و فرمان‌های ولی‌فقیه تبعیت و پیروی کنند و اگر مسئولینی که در رأس دولت در هر دوره‌ای واقع می‌شوند بی‌ریا و خالصانه کار کنند و مشکلات مردم را برطرف کنند؛ قطعاً این مردم که دل داده به انقلاب هستند؛ به حول قوه الهی انقلاب را به سرمنزل مقصود رسانده و پرچم را به دست صاحب اصلی انقلاب که حضرت ولی‌عصر اروحنا له الفدا هستند تحویل خواهند داد.

حجت‌الاسلام حسنی گفت: هرروز که از انقلاب می‌گذرد جبهه مقاومت و حق قوی و جبهه دشمن ضعیف‌تر می‌شود.

وی افزود: در این چهل دو سال هفت رئیس‌جمهور امریکا آمدند و رفتند و انقلاب سرپای خود ایستاد و هر بدخواهی نسبت به‌نظام و انقلاب چه در دولت امریکا و چه جای دیگر باشد؛ آرزوی نابودی نظام و انقلاب اسلامی را مثل دیگران به گور خواهند برد.