هیچ‌کس حق ندارد مساله آلایندگی و محیط‌زیست را کوچک بشمارد

آیت الله اعرافی گفت: زندگی سالم و شرایط درست نیازمند همکاری است و از استان انتظار می‌رود؛ مسئولین استان قواعد روشنی را برای کل استان، در توسعه صنعت با رعایت محیط‌زیست و سلامت مردم قرار دهند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دوره سخت کرونا و قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان، سپاه و گروه‌های مردمی و جهادی گفتند: در این دوره فرهنگ و علم و دانش ما به خاطر شرایط کرونا آسیب‌هایی دید که باید جبران شود.

امام‌جمعه میبد افزودند: گرچه هنوز هم سایه شوم این ویروس برداشته نشده است اما باید ضعف‌های دوره کرونا در علم و فرهنگ جبران و نظام آموزش‌وپرورش، دانشگاهی و حوزه وی جبران شود.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه انتقال به فضای مجازی لازم بود اما کافی نیست تصریح کردند: شرایط تعلیم و تربیت نوجوانان دچار وقفه و رکود شد و امروز نهادهای علمی، دینی و فرهنگی باید برای جبران همه کاستی‌ها به پا خیزند.

ایشان خاطرنشان کردند: از سوی دیگر کاهش جمعیت در مراسم‌های دینی و انقلابی، زمینه توقف در رشد شخصیتی، علمی، دینی، معنوی و اخلاقی را فراهم کرد که باید روحانیون، هیئت‌امناها و دست‌اندرکاران مراسم دینی و انقلابی با رعایت شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌ریزی جامع بخشی از این مشکلات را برطرف کنند.

نظام و انقلاب ما باید خود را ترمیم کند
آیت‌الله اعرافی در محور دوم بیانات خود به مسائل انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گفتند: برادران و خواهران، نظام و انقلاب ما باید بتواند خود را ترمیم کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه نقشه‌هایی از سوی دشمن طرح‌شده است که عظمت و شکوه ملت و انقلاب را بشکند تصریح کردند: دشمنان می‌خواهند در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و در جنگ اندیشه‌ها، اندیشه ملت ایران شکسته شود و در جنگ روایت‌ها، روایت غلط از گذشته و امروز به خورد ما داده شود.

روش‌های درست برای اداره جامعه وجود دارد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشتند: ما می‌گوییم مسئولان ما قابل نقدند اما می‌توان روش‌های درست و بهتری برای اداره جامعه وجود دارد و با روح جهادی، مقاومت، علم و دانش و بصیرت می‌توان جامعه را اداره کرد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: فراموش نکنیم دشمنان خون‌خوار این ملت و قدرت‌های بزرگ استکباری آمده‌اند ما را از درون دگرگون کنند و فرهنگ، رفتار و منش ما را از ما بگیرند و نگاه ما را نسبت به ارزش‌های انقلاب دگرگون کنند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این انقلاب از آن خود شماست و شما سهامداران اصلی آن هستید افزودند: باید روند انقلاب را مراقبت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفتند: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی برای ملت داشت که در تاریخ ایران کم‌سابقه است.

انقلاب اسلامی ملت ایران را در جایگاه اثرگذار در جهان قرار داد
ایشان بابیان اینکه دشمن می‌خواهد نگاه ما را نسبت به انقلاب تغییر دهد گفتند: یک نمونه تغییر نگاه نسل نو به رژیم ستم‌شاهی است درحالی‌که کسانی که رژیم ستم‌شاهی را درک کرده‌اند می‌دانند؛ چه فشار و ظلم و ستمی در او بود و چطور میراث فرهنگی و علمی ما را به باد داده بودند و قبل از آن قاجار هم همین وضعیت را داشت، اما انقلاب اسلامی همه معادلات را تغییر و ملت ایران را در جایگاه اثرگذار در جهان قرار داد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه ما باید با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی مقابله و پایه‌های فقر را متزلزل کنیم، گفتند: دشمنان اسلام بدانند این ملت بر سر آرمان‌های خود در همه شرایط ایستاده و مقابل زیاده‌خواهی‌های آنها هرگز کوتاه نخواهد آمد.

مسئولین جدید با همت بلند و نفس تازه مسائل شهر را پیش ببرند
امام‌جمعه میبد با اشاره به تغییرات جدید در مسئولین شهرستان اعم از فرماندار، شهردار، شورا و دانشگاه هم ضمن قدردانی از خدمات پیشین و تبریک به افراد جدید گفتند: باید با همت بلند و نفس تازه مسائل گوناگون شهرستان را تدبیر و پیش ببرید.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید به مردم اعتماد و با روح جهادی و برنامه جامع درصدد ارتقا شهرستان برآیید افزودند: آسیب‌های فرهنگی و مفاسد اخلاقی وجود دارد که در شأن این ملت نیست و مسئولان باید بیدار باشند اشتباه نکنند و راه خطا نروند و راه را به مردم نشان دهند.

هیچ‌کس حق ندارد مساله آلایندگی و محیط‌زیست را کوچک بشمارد
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه مسائل تغییرات فرهنگی و مهاجرت‌ها را هم خاطرنشان کرد و با اشاره به مساله آلایندگی‌ها هم گفتند: مساله آلایندگی و محیط‌زیست را هیچ‌کس حق ندارد کوچک بشمارد.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر پایه‌گذاری تولید و اشتغال در جهت آسایش مردم گفتند: حتماً صنایع برای حل مشکلات محیط‌زیست باید وارد میدان و ابتکار به خرج دهد.

مسئولین استان قواعد روشنی را در توسعه صنعت و سلامت مردم قرار دهند
خطیب جمعه میبد قدرت اقتصادی و توانایی مالی را مهم خواند و با اظهار تأسف از اینکه اقدام روشنی در استان باوجود اینکه بارها گفته‌شده است، در توسعه صنعت وجود ندارد، تصریح کردند: زندگی سالم و شرایط درست نیازمند همکاری است و از استان انتظار می‌رود؛ مسئولین استان قواعد روشنی را برای کل استان، در توسعه صنعت با رعایت محیط‌زیست و سلامت مردم قرار دهند.

ایشان گفتند: مساله آب، علم، دانش و آموزش‌وپرورش مسائل مهمی است مسئولان باید به آنها اهتمام ورزند.

حضرت ام‌البنین چهار فرزندش را تقدیم اسلام و امام حسین کرد
آیت‌الله اعرافی با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها به منزلت این بانوی بزرگ پرداخت و گفتند: در منزل این بانوی بزرگ همین کافی است که وی چهار فرزندش را تقدیم اسلام و امام حسین کرد و وقتی‌که به مدینه برگشت اول سراغ امام حسین را می‌گیرد و نام زیبای سالار شهیدان را به زبان می‌آورد وی می‌گوید: راضی بودم همه فرزندانم به شهادت می‌رسید اما امام حسین (ع) مانده بود.

آیت‌الله اعرافی افزودند: این قلب پاک و جان با خدا که همه وجود خود را برای اهداف و آرمان‌های بلند می‌خواهد؛ حضرت عباس (ع) یکی از فرزندان اوست و او دلگشاده و قلب باز برای خدا داد.

امام‌جمعه میبد با گرامی داشت روز همسر و مادر شهدا بیان کردند: این مکتب امامت، ولایت و فداکاری است و شما همسران و مادران شهدا، سرمایه‌های گران‌قدر ملت و انقلاب اسلامی هستند و باید قدر این نورهای پاک و سرمایه‌ها را بدانیم که به‌تدریج این سرمایه‌ها و یادگارها از میان ما رخت برمی‌بندند.

خطیب جمعه میبد تأکید کردند: این سرمایه‌ها باید شناسایی و آثارشان ماندگار و در جامعه ما، عطر شهادت، ایثار و مقاومت طنین‌افکن باشد چراکه اینها میراث و تاریخ و هویت ماست که دست‌هایی این هویت را می‌خواهند از دست ما بگیرند.