آموزش سالانه سه هزار نفر در رشته‌های مختلف قرآنی توسط کانون آیت الله حائری میبد

حجت الاسلام صباغی با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری آیت‌الله حائری میبدی استان یزد در رشته‌های مختلف قرآنی گفت: سالانه سه هزار نفر در این کانون و در عرصه‌های مختلف قرآنی آموزش می‌بینند.

به گزارش میبدما؛ حجت‌الاسلام «کاظم صباغی» مسئول کانون آیت‌الله حائری با اشاره به کسب عنوان برتر کشوری در فهما ۱۴۰۰ گفت: خوشبختانه با توجه به حجم فعالیت های کانون در مسجد توانستیم همچون سال گذشته حضوری فعال در این طرح ملی داشته باشیم و رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهیم.

 مسئول کانون آیت‌الله حائری مسجد حمزه علی شهرستان میبد افزود: کانون آیت‌الله حائری مسجد حمزه علی شهرستان میبد بیش از ۱۲ سال فعالیت فرهنگی و هنری خود را در بستر مسجد دنبال می کند و در حوزه های مختلف سعی کرده است به عنوان کانونی نمونه هدف خود را دنبال کند.

حجت‌الاسلام صباغی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری تلاش کرده اند که با اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بستری برای جذب جوانان و نوجوانان باشند و خوشبختانه کانون آیت الله حائری میبد نیز توانسته در این مسیر پیش قدم باشد.

مسئول کانون آیت‌الله حائری میبد با اشاره به فعالیت های این کانون گفت: حوزه فعالیت های ما در کانون در زمینه فرهنگی و هنری بیشتر در قالب های قرآنی دنبال می‌شود و تاکنون نیز توانسته ایم در همین بستر اقدامات چشمگیری داشته باشیم.

وی با اشاره به کسب عنوان برتر در حوزه فعالیت های قرآنی در رواق نور رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ گفت: برنامه‌ریزی و محور اصلی فعالیت این کانون در زمینه فعالیت‌های قرآنی و در گروه‌های سنی مختلف است و در ابتدا در رشته روان‌خوانی شروع به فعالیت کردیم و سپس تجوید، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و تدبر؛ آموزش‌ها صورت پذیرفته و اکنون سالانه ۳ هزار نفر در این کانون آموزش می‌بینند که از این تعداد یک‌هزار نفر در رشته حفظ و به طور ثابت در آموزش‌ها شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام کاظم صباغی ادامه اد: تاکنون از طریق کانون بیش از ۱۵۰ نفر حافظ قرآن شده اند که ما نیز سعی کرده ایم با فعالیت های محتوایی و ایجاد انگیزه این تعداد را افزایش دهیم.

وی ایجاد گروه تواشیح «نورالبیان» و تولید نماهنگ، آموزش مشاوره قرآنی، سبک زندگی قرآنی و مهارت‌های اجتماعی ویژه خانواده‌ها را از دیگر اقدامات قرآنی این کانون دانست.

حجت الاسلام صباغی گفت: ما در زمینه فعالیت های مختلف فرهنگی نیز برنامه های مختلفی را دنبال می کنیم و در این راستا برنامه های مناسبتی، اجرای مسابقات کتابخوانی، مسابقات خانوادگی قرآنی را نبال کرده ایم.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های ما تحت شعاع قرار گرفت اما ما سعی کردیم بسیاری از برنامه های خود را نیز در بستر فضای مجازی دنبال کنیم و همین امر نیز باعث شده که مخاطبین و اعضای کانون ما بتوانند با کانون و مسجد ارتباط برقرار کنند/

 

فهما