۶۶۲ نفر میبدی در آزمون سراسری قرآن کریم شرکت کردند/ بعد از مرکز استان بالاترین جمعیت شرکت کننده را داریم + تصاویر

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در دانشکده علوم قرآنی میبد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد در گفتگو با میبدما؛ اظهار داشت: تعداد ۶۶۲ نفر از برادران و خواهران در شهرستان میبد در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کرده اند که ۶۰۶ نفر از این افراد در رشته حفظ و ۵۶ نفر نیز در رشته مفاهیم حضور داشتند.

وی اظهار داشت: آزمون حفظ در رشته‌های حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ پنج جزء آخر، حفظ ده جزء اول، حفظ پانزده جزء اول، حفظ بیست جزء اول، حفظ بیست‌وپنج جزء اول، حفظ جزء سی و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد ادامه داد: همچنین آزمون گروه مفاهیم نیز در رشته‌های مشترک بین معارف اهل‌بیت و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد (علیه‌السلام) برگزار شد.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این آزمون که سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی بوده است، بیان داشت: ایجاد انگیزه در جامعه برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی نخبگان و استعدادهای قرآنی به‌ویژه در گروه سنی جوانان و نوجوانان از اهداف دیگر این آزمون سراسری بوده است.

هادی زارع با اشاره به رتبه دوم میبد بعد از مرکز استان در میزان استقبال از این آزمون، گفت: به جز این موضوع تعداد شرکت کننده در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۰درصد رشد داشته است که نشان از همت بلند موسسات قرآنی این شهرستان دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد با اشاره به بروز آسیبهای اجتماعی گفت: پرداختن به مباحث قرآنی در جامعه خصوصاً نسل جوان، جامعه را به سوی آرمان نهایی هدایت میکند. اگر استثنائاتی را در تاریخ نادیده بگیریم که فقط به پوسته ظاهری قرآن بسنده کردند،  مسلماً کسی که با قرآن انس دارد و در آن تدبر میکند هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی دارای آرامش و صفای روحی است و از آسیبهای اجتماعی به دور است.