طرح حاج قاسم سلیمانی با تشکیل پنج کمیته اصلی کار خود را در میبد آغاز می کند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میبد گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی در قالب قرارگاهی در کشور، استان و شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

دکتر مهدی حفیظی در گفتگو با خبرنگار میبدما، اظهار داشت: طرح حاج قاسم سلیمانی با هدف کاهش زنجیره بیماری کرونا و کاهش بستری ها و پایین آوردن آمار فوتی های این بیماری با همکاری سازمان ها، ارگان ها و همکاری مردم شریف میبد به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به فرماندهی این قرارگاه که بر عهده فرماندار میبد می باشد، افزود: در این طرح پنج کمیته اصلی تشکیل شده و هر کمیته و زیرمجموعه های آن باید در جهت پیشبرد طرح همکاری موثر داشته باشند.

دکتر حفیظی بیان داشت: یکی از کمیته های موجود در این طرح کمیته مراقبت و رهگیری است که توسط اداره بهداشت و درمان و شخص دکتر کمال یزدی مدیریت می شود که وظیفه آن انجام تست خون ساده و شناسایی بیماران در منزل است که حتی کسانی که در معرض بیماری نیز هستند رهگیری و مساعدت می شوند.

وی گفت: کمیته حمایت و قرنطینه دیگر کمیته ای است که به ایفای نقش می پردازد و مسئولیت آن بر عهده سپاه و بسیج می باشد و جذب کمک های خیری و تامین بسته های معیشتی، حفاظتی و حتی دارویی برای نیازمندان و سالمندان را انجام می دهد.

وی با اشاره به کمیته آموزشی که تهیه محتوای آموزشی برای توجیه مردم را بر عهده دارد، افزود: کمیته نظارت نیز با همکاری موثر بسیجیان دارای تیم های داوطلبی است که با صدور کارت شناسایی مشخص می شوند و نظارت بر اجرای قوانین و محدودیت ها در اصناف و بازار را پیگیری می کند.

دکتر مهدی حفیظی با اشاره به کمیته عملیاتی که وظیفه حمایت و هماهنگی دیگر کمیته ها را داراست، گفت: همشهریان عزیز نیز جدا از همکاری با این طرح جهت ریشه‌کن کردن بیماری کرونا و تامین سلامت خود و جامعه، می توانند از ظرفیت هایی مانند سامانه ۴۰۳۰ و سایت salamat.gov.ir برای خودارزیابی و غربالگری بیماری کرونا استفاده کنند.

گفتنی است نشست مسئولین ذیربط جهت بررسی و توجیه در مورد طرح حاج قاسم سلیمانی در فرمانداری برگزار شد و دکتر کمال یزدی این طرح را ارائه کرد.