تقویت زیرساخت های شبکه بهداشت میبد با جدیت پیگیری شود + تصاویر

امام جمعه میبد گفت: تقویت زیرساخت ها و حمایت جامع از شبکه بهداشت باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونا شهرستان میبد با تشکر از همه فعالین در این مسیر، اظهار داشت: ما از این مقطع باید حمایت جامع‌تری از بخش بهداشت و زیرساختهای آن داشته باشیم که در محور پیشگیری موفقیت بیشتری را داشته باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که مدیران شبکه بهداشت و درمان میبد باید طی دو هفته یک طرح جامع جهت تقویت زیرساخت های این اداره ارائه کنند، بیان داشت: اساس بسیاری از موفقیت ها در پیشگیری است و باید با تقویت زیرساخت های بهداشت با کمک خیرین، مردم و بخش صنعت، با بیماری هایی مانند کرونا مقابله کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام بیمارستان امام صادق(ع) باید تا انتهای سال در دستور کار قرار بگیرد و همچنین استارت طرح توسعه این بیمارستان نیز تا پایان سال زده شود.

وی با اشاره به در پیش بودن روز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان داشت: مسئولین شهرستان با کمک خیرین پای کار بیایند و برای تکریم ویژه از تلاشگران خط مقدم مبارزه با کرونا برنامه ریزی کنند تا پاسخی هرچند ناچیز به فداکاری این عزیزان داده شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به موثر بودن قرارگاه حاج قاسم سلیمانی و لزوم تقویت و ادامه این فعالیت، گفت: با کمک و حمایت این قرارگاه، در شرایط موجود نباید کسی به خاطر بیماری کرونا دچار ورشکستگی شود و جدا از کمک های مستمر به نیازمندان باید جنبه های روحی، فرهنگی و مشاوره ای نیز در دستورکار ویژه این قرارگاه قرار گیرد.

 وی با تاکید بر تامین بیمارستان در محور پزشکان فوق تخصص، بیان داشت: در محور درمان پشرفت های خوبی صورت گرفته اما باید به این اکتفا نشود و بیمارستان برای تقویت خود و حوزه درمان شهرستان طرح های خود را ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در مردم و تقویت محورهای پیشگیری بیماری کرونا، افزود: در کش و قوس مبارزه با بیماری کرونا، نباید حق دیگر بیماران ضایع شود و آنها به خاطر این موضوع آسیب بیشتری ببینند.

آیت الله اعرافی در انتها با تشکر از بخش صنعت به خاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تاکید ویژه بر تامین بهتر معیشت کارگران، گفت: پیشبینی هایی هم از شروع موج چهارم کرونا در آینده ای نزدیک وجود دارد که باید با تدابیری مناسب دچار تبعات آن نشویم و آسیب های این موج را به حداقل ممکن برسانیم.

در ابتدای این جلسه دکتر حفیظی مدیر شبکه بهداشت و درمان، دکتر فرحزادی رئیس بیمارستان، ذبیح‌الله برجسته مدیر بیمارستان و دکتر کمال یزدی معاون فنی شبکه بهداشت و درمان به بیان گزارش و آمارهای مرتبط با بیماری کرونا در میبد پرداختند.