صاحبان ثروت و سرمایه، هرچه بیشتر به مقوله محیط‌زیست و مسائل سلامت مردم توجه کنند

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: اگر التهابی در استان ایجاد نشده از روی نجابت و تحمل است و انتظار می‌رود دولت و مسئولان به مسئله آب استان توجهی اساسی و راهبردی داشته باشند.

به گزارش میبدما به نقل  میبدآدینه، آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که استاندار و مقامات استانی و امام جمعه طبس هم حضور داشت با خیرمقدم به استاندار از وی به‌عنوان استانداری جوان، انقلابی و باروحیه جهادی یاد کرد و گفت: از نمایندگان و ائمه جمعه و مردم و مسئولان همه باید همکاری کنند تا استان در جایگاه رفیع خود قرار گیرد.

امام جمعه میبد خطاب به مرکز نشینان و دولتمردان تهران و مسئولین استان هم به چند محور اساسی استان پرداخت و گفت: اولین نیاز اساسی استان یزد و شهرستان میبد آب است و مردم استان یزد در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: اگر التهابی در استان ایجاد نشده از روی نجابت و تحمل است و انتظار می‌رود دولت و مسئولان به مساله آب استان توجهی اساسی و راهبردی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه هم امنیت خطوط انتقالی باید تأمین و هم سرمایه‌گذاری اساسی برای انتقال آب از دریای عمان و یا خلیج‌فارس صورت گیرد گفت: مسئولان کشوری و استانی باید برای تحقق این برنامه اهتمام ویژه داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقاء صنعت پاک و دانش‌بنیان را دومین راهبرد استان خواند و افزود: ما با همه وجودمان مدافع صنعت و سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و تولیدیم.

آیت‌الله اعرافی گفت: درعین‌حال باید درکل پهنه استان و منطقه دشت یزد و اردکان باید با یک نگاه عادلانه، درست، دقیق و با نظارت خوب به سمت حمایت از سرمایه‌گذاری تولید و رونق رفت که هم صنعت پاک و دانش‌بنیان پایه‌ریزی شود و هم صاحبان ثروت و سرمایه، هرچه بیشتر به مقوله محیط‌زیست و مسائل سلامت مردم توجه کنند.

امام جمعه میبد بابیان اینکه بیشتر این دو نکته به مسئولان استان برمی‌گردد تصریح کرد: اول پایه‌ریزی عدالت درکل منطقه که همه منطقه یکدست و باقاعده اداره و صنعت پیش رود و دوم اینکه به سمت صنعت پاک و دانش‌بنیان و برتر برویم که این هم به حرف نیست و می‌شود صاحبان سرمایه را تشویق کرد; اما دولت و مسئولان باید زیرساخت‌های لازم را برای صنعت پاک فراهم کنند.

خطیب جمعه میبد اولویت علم و فرهنگ و فناوری به‌عنوان کلیدهای استقلال و پیشرفت و تعالی، عدالت درکل استان و فقرزدایی را از دیگر محورهای مهم در استان عنوان کرد و گفت: فقر باید از این استان زدوده شود و مشکلات قشرهای محروم رفع شود: که این هم به فرهنگ عمومی، عزم جمعی و حمایت مسئولان در سطوح عالی دولت و کشور نیاز دارد.

امام جمعه میبد در ادامه شهادت شهید مدرس و روز مجلس و قانون اساسی را گرامی داشت و تأکید کرد: برای رشد و تعالی جامعه نیازمند چهره‌های نورانی مثل شهید مدرس هستیم.

آیت‌الله اعرافی با توصیه به جوانان و نمازگزاران به خواندن کتابی بنام گنجینه خواف که دست‌نوشته‌هایی از شهید مدرس در سال‌های تبعید که منتهی به شهادتش شد گفت: عظمت شهید مدرس و نام بلند علمی او و تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی او را می‌توان در آن کتاب دید.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه شهید مدرس در دوران تبعید خود گاهی روزانه ۱۶ ساعت عبادت داشته است گفت: ما در سیاست و خدمت به مردم به کسانی نیاز داریم که مثل مدرس اهل عبادت، پاکی، زهد و تقوا و دارای علم و دانش و اهل تحلیل و بصیرت اجتماعی و سیاسی باشند.

امام جمعه میبد با تأکید بر اینکه شهید مدرس باید الگوی دولت، مجلس، جوان و جامعه، دانشگاه و حوزه ما باشد تصریح کرد؛ امروز به شخصیت‌های خط‌شکنی مثل مدرس نیاز داریم نه مسئولی که با رسیدن به پستی فریب مال و مقام بخورد و در مسیرهای انحرافی و اشتباهی بیافتد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: برای ما بسیار ناصحیح و ناگوار است که یک دوره کسی در پستی قرار و از صفر به اموال زیاد برسد‌؛ چراکه این از خط اسلام و شهید مدرس دور است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت؛ مسئولی که وارد نظام اسلامی می‌شود باید دندان طمع مال و دنیاخواهی را بکشید و در دوران مسئولیت نباید بر اموال و املاک و دارایی‌های کسی افزوده شود.

امام جمعه میبد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز هم گفت: شما دانش‌آموزان میراث دار جوانان و نوجوانانی هستید که برای کشور افتخار آفریدند.

آیت‌الله اعرافی امروز هم دارای نوجوانان و جوانان عزیزی هستیم که مثل جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس ‌؛ آماده دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی بابیان اینکه جوانان خوب و جهادی و انقلابی ما از جوانان دوره انقلاب و دفاع مقدس بالاترند افزود‌؛ چراکه در برابر فضای مجازی و هجمه‌های اخلاقی و اعتقادی که پیرامون او را گرفته است ‌‌؛ اما از اخلاق و ایمان و اعتقاداتش صیانت کرده است.

مدیر حوزه علمیه کشور بابیان اینکه این کشور به شما نوجوان و جوانان نیازمند است گفت: از شهدا بیاموزید و برای کشور، نظام و انقلاب فداکاری و ایثار کردند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: مگر نمی‌بینید گرگ‌های عالم دور ما را گرفته‌اند و تحمل گفتمان انقلاب اسلامی را ندارند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه ما نباید فقط مشکلات را ببینیم و مسئولیت ما و مسئولین برای حل آن بسیار سنگین است گفت: اما ملت بزرگ ایران، جوانان و دانشجویان و دانش‌آموزان غیور، بدانید که شما پرچم‌دار راهی نو و گفتمان جدید در عالم هستید که آمدید تا معادلات شیطانی قدرت‌های عالم را نقش بر آب کنید.

وی گفت: شما ریشه‌دار در تاریخ اسلام و معارف نورانی قرآن و انقلاب اسلامی هستید و شاخ و برگ شما در عالم منتشرشده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: این‌همه فشار و تضعیف و تحریم به خاطر حقیقتی است که زورگویان عالم توان دیدن آن را ندارند و باید مقاومت کرد البته این مسئولیت مسئولان را کم نمی‌کند و ما در برابر یک گرسنه هم مسئولیم.

آیت‌الله اعرافی روز جهانی معلولین را هم گرامی داشت و گفت: شهری که دارای صنعت و درآمد است نباید فقیر و نیازمند در آن باشد و باید صاحبان صنعت و ما مسئولان هم بدانیم که نباید کسی به خاطر نداری از ادامه تحصیل و یا در تأمین مسکن و شغل و ازدواج و معالجه و درمان عقب بماند.

خطیب جمعه میبد با تأکید بر ادای حقوق شرعی و مالیات دولت گفت: درهمان دوران کرونا ما در آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان شاهد حضور مسئولان مردم و خیرین و گروه‌های جهادی و بسیجی بودیم اما کم است و باید همه نیازها رفع و پایه‌های سلامت و عزت و اقتدار جامعه تأمین شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ادارات و نهادهای دولتی و عمومی قصه مناسب‌سازی را که قریب ۷۰ درصد آن انجام‌شده را است را حل و شهرداری سد معبر را معالجه کند.

سالروز شهادت شهید مدرس، هفته بسیج، هفته معلولین، روز دانشجو و روز پژوهش و روز پرستار از دیگر مباحث آیت‌الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.