اوکراین قربانی سیاست‌های امریکا شد / در مسائل فرهنگی مسئولی کوتاهی کند، باید برکنار شود

حجت اسلام کارگر تمدن آمریکایی را بحران زیست و بحران‌ساز خواند و تصریح کرد: امریکا رژیم مافیایی در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است که از آغاز با بحران‌سازی متولد شده است و اساس زندگی و ارتزاق امریکا با بحران‌سازی رقم می‌خورد و امریکا رژیم مافیایی در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است که از آغاز با بحران‌سازی متولد شده است و اساس زندگی و ارتزاق امریکا با بحران‌سازی رقم می‌خورد.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ حجت‌الاسلام محمود کارگر امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته موضع رهبر معظم انقلاب را پیرامون جنگ اوکراین حکیمانه خواند و گفت: موضع رهبر معظم انقلاب نسبت به جنگ اوکراین بر اساس عزت، حکمت و مصلحت است و ما هر جای دنیا که باشد با جنگی که در آن زیرساخت‌های یک ملت و خود مردم به‌عنوان غیرنظامی آسیب ببیند را محکوم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کارگر اوکراین را قربانی سیاست‌های امریکا خواند و تصریح کرد: جنگی که با حمله روسیه به اوکراین شروع شد؛ بحرانی بود که سال‌ها است که با پرچم‌داری امریکا شروع‌شده بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گفت: باوجود تعهد غرب در سال ۱۹۹۷ به عدم گسترش ناتو به شرق اروپا، دخالت در امور اوکراین با انقلاب رنگی و کودتای مخملی و اقدامات تنش‌زا باعث تحریک روسیه و جنگ اوکراین شد.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون هوشمندانه و بر مبنای اصول اساسی سیاست خارجی خود بوده است گفت: امروز کسانی به دنبال محکوم کردن روسیه در جنگ اوکراین هستند که در خصوص حملات امریکا به کشورهای مختلف هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

وی احترام به تمامیت ارضی کشورها را اساس سیاست ایران اسلامی خواند و گفت: ریشه همه تنش‌ها در تحرکات زیاده خواهانه امریکا و هم‌پیمانانش است.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به آمادگی حضور فعال ایران در میانجی‌گری بین طرفین جنگ اوکراین گفت: ما خواهان توقف جنگ و مخالف هرگونه کشتار غیرنظامیان و حمله به زیرساخت‌ها هستیم.

تمدن آمریکایی بحران زیست و بحران‌ساز است
حجت اسلام کارگر تمدن آمریکایی را بحران زیست و بحران‌ساز خواند و تصریح کرد: امریکا رژیم مافیایی در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است که از آغاز با بحران‌سازی متولد شده است و اساس زندگی و ارتزاق امریکا با بحران‌سازی رقم می‌خورد.

وی قتل‌عام بیش از یک‌صد میلیون سرخ‌پوست و رنگین‌پوست و صدها میلیون نفر در جنگ‌های جهانی اول و دوم و شعله‌ور کردن جنگ‌های نیابتی در غرب آسیا را بخشی از بحران‌سازی‌های امریکا در ۲۰۰ سال گذشته تاکنون برشمرد و گفت: بدیهی است که کشوری که زیستش با بحران باشد منشأ بحران‌ها و بحران‌سازی نیز خواهد بود.

جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است
حجت‌الاسلام کارگر در بخش دیگر از سخنان خود جهاد تبیین را یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: جهاد تبیین باید به‌عنوان یک فریضه، قطعی و فوری در جامعه از سوی همه‌کسانی که دارای رسانه، تریبون، منبر و حتی صنفی هستند به جامعه تبیین شود.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول بیش از ۴۰ سال در همه ابعاد به جامعه تبیین شود دیگران نمی‌توانند خلاف آن را بیان کنند.

در مسائل فرهنگی مسئولی کوتاهی کند باید برکنار شود
خطیب جمعه میبد در ادامه و در آستانه سال نو بر استقبال از مسافرین نوروزی و مهیاکردن شهر برای گردشگران و زیباسازی محیط گفت: مسئولین فرهنگی شهر باید با کمک مردم بعضی از ناهنجاری‌هایی که گاها در شهر شنیده می‌شود را معالجه و با برنامه‌های فرهنگی از آسیب‌ها جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: در مسائل فرهنگی شهر اگر مسئولی کوتاهی کند باید برکنار و مسئولی که تلاش و زحمت می‌کشد را موردحمایت قرار داد.

امام‌جمعه موقت میبد همچنین با اشاره به تورم اقتصادی و گرانی کالاهای اساسی مردم بر توجه ویژه به معیشت مردم در ایام عید تأکید کرد.

برای حفظ حیات نیاز به ایجاد کمربند سبز در میبد هستیم
حجت‌الاسلام کارگر پانزدهم اسفند روز درختکاری را گرامی داشت و گفت: فضای سبز و درخت به منزل ریه‌های شهرند و همان‌طور که در آیات و روایات ما به اهمیت درخت تأکید شده است باید با اجرای طرح کمربند سبز حیات را در این کویر حفظ کرد.