مسئولین استانی و شهرستانی برای آلودگی هوا فکر اساسی کنند

خطیب جمعه میبد مذاکره مستقیم با امریکا را انحرافی خواند و تصریح کرد: آنها حالا که می‌بینند شکست‌خورده‌اند و چیزی در مذاکره برای گفتن ندارند می‌خواهند ایران را پای میز بنشانند و خواسته‌های دیگری را مطرح کنند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ حجت‌الاسلام علیرضا حسنی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اظهار تأسف از صحبت‌های اخیر بعضی از دولتمردان در خصوص مذاکره مستقیم با امریکا گفت: دولت مردمی و انقلابی مواظب باشد که از آنها این انتظار را نداریم.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه خود سیاستمداران آمریکایی اذعان دارند که فشار حداکثری امریکا علیه ایران شکست‌خورده است تصریح کرد: الآن که به قله پیروزی نزدیکیم چرا بعضی‌ها مسئله مذاکره مستقیم با امریکا را مطرح می‌کنند؟

مدیر حوزه علمیه برادران میبد با اشاره به اینکه مذاکره مستقیم با امریکا چه دردی را دوا می‌کند، گفت: مگر دولت قبل مستقیم با امریکا مذاکره نکرد مگر با آقای کری قدم نزدند و مگر نگفتند امضا آنها تضمین آور است؟ پس چی شد؟

خطیب جمعه میبد مذاکره مستقیم با امریکا را انحرافی خواند و تصریح کرد: آنها حالا که می‌بینند شکست‌خورده‌اند و چیزی در مذاکره برای گفتن ندارند می‌خواهند ایران را پای میز بنشانند و خواسته‌های دیگری را مطرح کنند.

مذاکره مستقیم با امریکا دردی از مردم دوا نمی‌کند
وی خطاب به رئیس‌جمهور و دولت گفت: مذاکره مستقیم با امریکا دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه مشکلات را زیاد می‌کند و دولت‌مردان ما لحظه‌به‌لحظه باید طبق آنچه مقام معظم رهبری فرموده‌اند پیش برند و بدانند این ملت زیر بار ظلم نخواهد رفت.

امروز زمان جهاد تبیین دستاوردهای نظام است
حجت‌الاسلام حسنی افزود: امروز زمان جهاد تبیین است و همه‌کسانی که توانایی دارند و به‌ویژه در فضای مجازی واردند؛ باید در برابر دشمن جهاد تبیین انجام دهند.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه الآن وظیفه ما روشنگری است گفت: گاهی چهره به چهره، گاهی با تشکیل حلقه‌های معرفتی و گاهی با ورود به فضای مجازی باید از این انقلاب مظلوم و خون‌های پاکی که پای این درخت انقلاب ریخته شد ه است حفظ و دستاوردهای انقلاب را برای دیگران و جوانان تبیین کنیم تا تحت تأثیر القاء دشمن واقع نشوند.

حجت‌الاسلام حسنی در بخش دیگر از سخنان خود فرارسیدن دهه نورانی فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: دهه فجر انقلاب سالروز ورود امام بزرگوار ما بعد از سال‌ها تبعید و دوری از کشور به وطن اسلامی است و امروز که ۴۳ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد باید گفت: انقلاب اسلامی در قرنی که دین در حال ترد از جامعه بود، یک ضرورت بود که امام با به صحنه آوردن ملت رقم خورد.

دشمنان به دنبال تطهیر چهره منحوس رژیم ستم‌شاهی هستند
خطیب جمعه میبد در ادامه با اشاره به طراحی‌های دشمنان در ضربه زدن به ملت ایران و انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی گفت: دشمن فهمیده است که چه ضربه سنگینی از انقلاب ملت ایران خورده است بنابراین غیر از مسئله حمله به مسائل اعتقادی و اصولی و باورهای دینی تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته است تا از طریق فضای مجازی، نوجوانان و جوانان ما ر که دوران ستم‌شاهی و دفاع مقدس را ندیده‌اند؛ چهره پلید ستم‌شاهی را تطهیر کنند.

مدیر حوزه علمیه برادران میبد گفت: دشمن همچنین تلاش می‌کند به‌ویژه حالا که مقداری مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ به جوانان ما القا کند، انقلاب اسلامی در طول این ۴۳ سال کاری برای مردم و کشور نکرده است.

حجت‌الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای دشمن این است که جوانان و مردم ما را از آینده روشن این انقلاب ناامید کنند و گرد یاس و ناامیدی بین آنها بپاشانند و نشان دهند که دنیا و اقتصاد شما جز تسلیم در مقابل ما قابل‌حل نیست.

ماه رجب ماه استغفار امت پیغمبر است
خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از سخنان خود، در آستانه ورود به ماه باعظمت رجب گفت: ماه رجب ماه استغفار امت پیغمبر و یکی از بهترین ماه‌ها برای توجه به خودسازی و پاک شدن از رذایل اخلاقی است و از الآن باید خود را برای تکامل معنوی شب‌ها و روزهای این ماه آماده کنیم.

انقلاب اسلامی یکی از میوه‌های حوزه علمیه قم بود
امام‌جمعه موقت میبد دهم بهمن سالروز رحلت ابرمرد تاریخ تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی، مؤسس حوزه علمیه قم را گرامی داشت و گفت: مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی ۸۵ سال قبل در دهم بهمن از میان ما رفت، شخصیتی که علاوه بر افتخار شهر و استان و کشور ما، افتخار عالم اسلام و تشیع است.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در آستانه یک صدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم قرار داریم افزود: آیت‌الله حائری در سال ۱۳۰۱ حوزه علمیه قم را بازسازی کرد که یکی از سیاسی‌ترین کارهایی بود که انجام داد.

مدیر حوزه علمیه برادران میبد گفت: زمانی که قلدر بی دینی مثل رضاخان در ایران بر سرکار بود که آمده بود ریشه دین را مثل آتا ترک در ترکیه، از این مملکت برکند.

انقلاب اسلامی ریشه در تفکر آیت‌الله حائری دارد
وی افزود: اما آیت‌الله حائری باتدبیر الهی کار بنیادی انجام داد و با تربیت کردن مجتهدین، فقها و شاگردان مبرزی، بعد از حدود نیم‌قرن یعنی در سال ۱۳۵۷، میوه این حوزه یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی با رهبری امام خمینی رحمه‌الله علیه یکی از شاگردان آیت‌الله حائری چیده شد و رژیم منحوس ستم‌شاهی ریشه‌کن شد.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: بازسازی حوزه علمیه قم به دست آیت‌الله حائری مهرجردی به‌قدری مهم بود که امام فرمود؛ کاری که آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری در مسئله بازتاسیس حوزه علمیه قم کرد؛ کمتر از کاری که من در تأسیس نظام اسلامی کردم نبود و این انقلاب ریشه در تفکر مرحوم آیت‌الله حائری دارد.

حجت‌الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: آیت‌الله حائری دین، مذهب و مکتب این مردم را به امر الهی حفظ کرد بنابراین بر همه ما حق بسیار بزرگی دارد.

مردم به توصیه‌های کادر بهداشت و درمان توجه کنند
خطیب جمعه میبد با اشاره به آغاز پیک جدید سویه اومیکرون و تغییر رنگ‌بندی‌ها و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس منحوس گفت: درخواستی که از شما مردم داریم این است که به توصیه متخصصین امر توجه کنید و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها و زدن ماسک را جدی بگیرید تا دوباره کشور و شهر ما دچار بحران نشود.

مسئولین استانی و شهرستانی برای آلودگی هوا فکر اساسی کنند
امام‌جمعه موقت میبد در خصوص آلودگی‌های هوا هم بر تصمیمات درست مسئولین استانی و شهرستانی تأکید کرد و گفت: از مسئولین استان و شهرستان و همه صاحبان صنایع درخواست داریم بنشینند و برای آلودگی هوا فکر اساسی کنند.

حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه مردم نگران سلامتی خود و فرزندان خود هستند افزود: همان‌طور که آیت‌الله اعرافی هم در خطبه‌های گذشته بر بحث حفظ محیط‌زیست تأکید داشتند؛ مردم حق حیات و زندگی دارند که هوای پاک یکی از آنهاست.

نمازگزاران در بین نماز در دفاع از مردم مظلوم یمن با شعار یمنی قهرمان حمایتت می‌کنیم، یمنی حزب‌الله پیروز است، مرگ بر امریکا، آل سعود خائن ننگت باد، مرگ بر اسرائیل، جنایت‌های ائتلاف سعودی را محکوم کردند.