نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر میبد با اصحاب رسانه استان و شهرستان میبد + عکس

بهارستانی: تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال در بخش زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی، ۳۲ میلیارد ریال در زمینه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و ۲۷۰ میلیارد ریال پروژه های جدول گذاری، پیاده رو سازی و ساخت پارکینگ برای پروژه های شاخص عمرانی در سال ۶ ماهه اول سال جاری برآورد شده

شهردار میبد طی نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال شهرستان میبد و مرکز استان عنوان کرد:تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال در بخش زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی، ۳۲ میلیارد ریال در زمینه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و ۲۷۰ میلیارد ریال پروژه های جدول گذاری، پیاده رو سازی و ساخت پارکینگ برای پروژه های شاخص عمرانی در سال ۶ ماهه اول سال جاری برآورد شده، همچنین ساماندهی وروردی شهر از سمت اردکان و ندوشن، مرمت و ساماندهی گذرتاریخی شاه جهان آباد، مرمت و ساماندهی راسته بازار و خیابان مسجد جامع و معابر اطراف یخچال خشتی از دیگر پروژه های شاخص ۶ ماهه دوم سال در سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود:۲۰ پروژه عمرانی از سال ۱۴۰۰ تاکنون انجام گرفته که  ۶ پروژه با مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در شهر میبد و بیش از ۳۰ اقدام مهم در راستای زیباسازی فضای شهری از سال گذشته تا کنون توسط حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری میبد انجام شد است.

شهردار میبد در ادامه با اشاره به طرح جامع شهر که توسط اداره راه و شهرسازی استان و با هزینه این اداره کل تهیه و تصویب شده گفت: با توجه به گزارش داده شده تهیه طرح تاکنون پیشرفت خوبی داشته   و با رفع مباحث مالی و تصویب طرح انتظار چند ماهه شهروندان برای گرفتن پروانه ساختمان کمتر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به احداث شهرکهایی که در اطراف میبد ساخته شده که مشکلاتی از لحاظ زیرسازی دارد،گفت: متاسفانه متولیان، شهرک‌ها را بدون تامین زیرساخت‌ها و کاربری‌های مورد نیاز رها کرده و بعضا به شهرداری تحویل هم نشده است اما شهرداری در خدمات‌رسانی کوتاهی نکرده است.

بهارستانی در پایان از عقد ۲۰ تفاهمنامه با میراث فرهنگی برای مرمت و بازسازی خانه‌ها، تک بناها و بافت تاریخی میبد خبر داد و اظهار داشت: موزه مردم شناسی، خانه خبرنگار و چند خانه تاریخی دیگر از جمله بناهایی است که با همکاری و مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری میبد مرمت شده است.

در ادامه این نشست جواد فیاضی رییس شورای شهر ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاران رسالتی بزرگ بر گردن خود دارند چرا که پلی بین مردم و مسیولان هستند و میتوانند تاثیر بسزایی در روند خدمت رسانی به مردم توسط مسئولان داشته باشند.

وی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر میبد و شهرداری به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار از محل سرمایه گذاری برای مدیریت شهر هستند چرا که به دلیل کاهش ساخت و سازها، درآمد شهرداری کاهش یافته است‌ همچنین در بافت تاریخی و سایر حریم‌های شهری به منظور اجرای عملیات عمرانی، نیاز به آزادسازی‌هایی وجود دارد که ۳۵ میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافته است.

فیاضی از جلب مشارکت مردم برای پیشرفت شهر در قالب طرح انشایی میبد ۱۴۲۰ در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد و افزود: بیش از هزار نفر در این طرح شرکت کردند که بعد از بررسی،  آثار برتر تقدیر خواهند شد.

رییس شورای شهر عنوان کرد:شورای اسلامی شهر میبد در یک سال گذشته با تشکیل بیش از ۲۰۰ جلسه، ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار را برای ۳۶۸ مصوبه در امور عمرانی شهر امسال اختصاص داده است که با اجرای آن، درچند ماه آینده در بحث عمرانی و آسفالت معابر اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی