📌 افزایش بیماری کرونا در میان جوانان میبد

رییس بیمارستان میبد با بیان اینکه پیک جدید بیماری کرونا در این شهرستان بیشتر در میان جوانان دیده می‌شود، گفت: علت شیوع آن رعایت نکردن قرنطینه ۱۴ روز خانگی و فاصله هوشمند اجتماعی از سوی بیماران که در شهر تردد می‌کنند، است.

به گزارش میبدما؛ دکتر محمدهادی فرح‌زادی در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به آمار مبتلایان به کرونا؛ افزود: در مقایسه با پیک اول کرونا که بیشتر بیماران افراد مسن با میانگین سنی ۶۰ سال به بالا بودند، در پیک دوم افراد با میانگین سنی پایین‌تر دچار این بیماری شده‌اند.

وی ادامه داد: در پیک دوم نسبت به پیک اول میزان مرگ و میر بیماران و تعداد افراد بیمار نیازمند به دریافت خدمات و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان کمتر شده که این موضوع نشان می دهد، ویروس با همان میزان سرایت و آلایندگی بیشتر افراد جوان‌تر با حال عمومی بهتر را درگیر کرده است.

رییس بیمارستان میبد تصریح کرد: جوانان به خاطر حال عمومی بهتر نیاز چندانی به بستری در بیمارستان ندارند، توصیه می‌شود به جای بستری ، در منزل دوره درمان و مصرف دارو و قرنطینه خانگی را حتما همراه با پرهیز از ارتباط با اعضای خانواده سپری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه افراد مبتلا در پیک دوم در بیمارستان بستری نمی‌شوند، مردم باید حتما در صورت بیرون آمدن از خانه ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند .

فرحزادی با اشاره به این سووال مردم، چرا میبد در بین ۱۰ شهرستان استان یزد همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد؟ اظهار کرد: یکی از دلایل ممکن است، دقت در غربالگری و بیماریابی دقیق و ثبت آمار بیماران مرتبط با کرونا از سوی شبکه بهداشت و درمان و همکاران ما در بیمارستان باشد.

وی همچنین ارتباط مردم میبد با افراد غیربومی به دنبال وصلت‌ها و ارتباطات خانوادگی و تجاری که با آنها دارند و همچنین اشتغال افراد غیربومی در شهرستان را عامل دیگر وضعیت قرمز کرونا در این شهر عنوان کرد.

رییس بیمارستان میبد در ادامه از مسوولان شهرستان به خصوص امام جمعه و فرماندار به خاطر همکاری با کادر درمان و عمل به اجرای توصیه‌های بهداشتی قدردانی و تشکر کرد.