بیمارستان میبد با کمک خیران سلامت به دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات مجهز شد

رییس بیمارستان میبد از تجهیز این واحد درمانی به دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات و تجهیزات مورد نیاز جراحی اعصاب خبرداد و گفت: این تجهیزات با هزینه یک میلیارد تومان توسط یکی از خیران سلامت شهرستان خریداری و در اختیار این بیمارستان قرار گرفته است.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ دکتر محمدهادی فرح‌زادی چهارشنبه شب در جریان بازدید خبرنگاران از فضاهای ساختمانی و امکانات بیمارستان میبد افزود: دستگاه آندوسکوپی ستون فقرات فقط در مراکز درمانی چند استان محدود کشور وجود دارد و تامین این تجهیزات برای بیمارستان میبد، امکان ترمیم ستون فقرات و عمل جراحی دیسک مهره‌ای بدون نیاز به جراحی باز را فراهم آورده است.

وی همچنین تصریح کرد: یک دستگاه اکسیژن ساز در موج اول شیوع ویروس کرونا به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و مخزن اکسیژن نیز به ارزش یک میلیارد تومان با کمک خیران سلامت برای بیمارستان میبد تامین شده است.

رییس بیمارستان میبد با بیان اینکه یک دستگاه اکسیژن ساز نیز با پیگیری فرماندار سابق و امام جمعه میبد از منابع وزارت بهداشت برای بیمارستان خریداری شده است، اظهار کرد: توسعه فضای این بیمارستان این در حال پیگیری است که فاز یک آن شامل سه طبقه است، طبقه همکف بخش وی آی پی متشکل از هشت بخش مختلف و بخش عفونی و سایر بخش های مورد نیاز است که بخش وی آی پی قرار است به بخش خصوصی واگذار تا توریست درمانی و انجام عمل‌های فوق تخصصی و زیبایی در این بخش انجام شود.

فرح زادی امکانات طبقه سوم فاز یک توسعه بیمارستان میبد را شامل کلاس های آموزشی عنوان کرد و گفت: با توجه به امکانات بیمارستان میبد قرار است این واحد درمانی به یک مرکز آموزشی و دانشکده تبدیل شود و این اتفاق موجب استقرار نیروهای انترن و رزیدنت به صورت رایگان در بیمارستان و حضور رزیدنت بر بالین بیماران می‌شود.

وی همچنین از مجهز شدن فاز ۲ بیمارستان در آینده به اورژانس تیپی شامل خدمات اورژانس ، آی سی یو و سی سی یو ، آنژیوگرافی با آی سی یو و اتاق جراحی قلب به همراه آی سی یو و همچنین افزایش فضای اورژانس از ۳۵۰ متر مربع به یک هزار و ۳۰۰ متر مربع و از ۲۲ تخت به ۴۰ تخت خبرداد .

فرح زادی با بیان اینکه فاز ۲ توسعه بیمارستان میبد تاکنون خیرساز بوده است ادامه داد: با پیگیری‌های نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی ، ۱۵ میلیارد تومان کمک دولتی نیز برای تکمیل آن اختصاص یافته‌ است.

رضیه خادم‌الحسینی مسئول درمانگاه تخصصی بیمارستان هم با ارایه گزارشی از روند نوبت دهی تلفنی و اینترنتی گفت: نوبت‌های تعدادی از متخصصین از جمله سونوگرافی و غدد به دلیل کمبود پزشک زود تکمیل می‌شود که راهکار آن افزایش پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان است.

سال ۱۳۶۸ مراحل ساخت بیمارستان میبد به همت شادروانان میرزا محمد صادقیان و سیدحسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع با حدود ۱۲ هزار مترمربع زیربنا آغاز و تجهیزات این بیمارستان با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد تامین و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد و هم اکنون این واحد درمانی دارای ۳۰۰ تخت بستری است.