از القای ناامیدی اجتناب کنیم

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر/ امام جمعه اردکان

با صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوی سلامت و عافیت برای همه مردم عزیز و شریف
ابتدا بر خود فرض می‌دانم از تلاش‌های سربازان، فرماندهان و مدافعان جبهه سلامت صمیمانه تشکر و قدردانی کنم. خداوند متعال از همه آفات و بلیات محفوظتان دارد و خدمت بی‌منت شمارا از برترین باقیات‌الصالحات عمرتان محسوب فرماید ان‌شاءالله.

این روزها و هفته‌های پر تب‌وتاب می‌گذرد و برخی برترین و عظیم‌ترین خدمتِ عمرشان رقم می‌خورد و در مقابل برای برخی فرصت‌طلبان و سوءاستفاده کنندگان بزرگ‌ترین جنایتِ عمرشان ثبت می‌گردد و به‌زودی هر دو گروه، آثار و نتایج عملکرد خود را در دنیا و آخرت خواهند دید.

امروز صبح در جلسه شورای تأمین شهرستان، ضمن استماع گزارش و نظرات مسئولان محترم، بیش‌ازپیش در جریان خدمات و اقدامات پیشگیرانه قرار گرفتم.

به اقشار مختلف مردم سفارش می‌کنم هشدارهای مسئولان بهداشت را جدی بگیرند و حتی‌الامکان عمل نمایند.

ترس، استرس و روحیه ناامیدی انسان سالم را هم از پا درمی‌آورد، دقت کنیم در رفتار و گفتار از القاء ناامیدی و انرژی منفی اجتناب ورزیم.

از حضرت امام رضا علیه‌السلام روایت‌شده: “عَلَیکُم بِسِلَاحِ الأَنبَِیاء؛” بر شما باد استفاده از سلاح پیامبران! وقتی سؤال شد سلاح پیامبران چیست؟ حضرت فرمودند: دعا. دعا اسلحه‌ی انبیای الهی در مواجهه با خطرات است.

در کنار رعایت مسائل بهداشتی از سلاح انفاق، دعا و توسل به‌ویژه در فرصت کم‌نظیر ماه رجب غفلت نورزیم. هرروز استغفارکنیم و – هرچند مبلغی ناچیز – صدقه بدهیم. بعد از نمازها اگرچه برای چند لحظه باخدا حرف بزنیم و درخواست دفع بلا و عافیت و کمک برای خود و دیگران مطرح نماییم.

تا وقتی کارشناسان و متولیان امر ابلاغ نکرده‌اند مساجد باز است و تأکید شده دستورات بهداشتی را رعایت نمایند و افراد ضعیف و دارای آثار بیماری در نماز جماعت حاضر نشوند.

ما شرعاً و قانوناً تابع نظرات کارشناسیِ متخصصان و مسئولان امر هستیم و از عموم مردم به‌ویژه نمازگزاران محترم و ائمه محترم مساجد درخواست می‌شود به هشدارها و پیام‌ها توجه نموده، از دستورات احتمالی مسئولان در روزهای آتی تبعیت نمایند.

امام زمان علیه‌السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌فرمایند: من خاتم اوصیا هستم و خداوند به‌وسیله من بلا را از اهل و شیعیانم دفع می‌کند ( أَنَا خَاتَمُ الأَوصِیَاءِ بِی یَدفَعُ أللهُ عَن أَهلِی وَ شِیعَتِی).

با توسل به حضرت ولی‌عصر (عج) و دعا و صدقه و در صورت امکان قربانی جمعی و شراکتی برای سلامتی آن حضرت از خداوند متعال می‌خواهیم جمیع بلایا را رفع و دفع فرماید.ان‌شاءالله