وجود بیشترین فشار تورم خوراکی‌ها در استان یزد

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: استان یزد با نرخ تورم نقطه‌ای هفت و ۳۸ دهم درصدی گروه خوراکی‌ها، رتبه اول کشور در مهرماه ۹۸ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش میبدما؛ عباس علوی راد در گفتگو با فارس اظهار کرد: مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۲ ماهه، نقطه‌به‌نقطه و ماهانه شاخص کل قیمت‌های استان یزد در مهرماه ۹۸ را به ترتیب یک و ۴۳ دهم، سه و ۳۲ دهم و چهار و یک‌دهم، اعلام کرده است.

علوی راد تصریح کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه، نقطه‌به‌نقطه و ماهانه گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های استان یزد در مهرماه ۹۸ به ترتیب سه و ۶۵ دهم درصد، هفت و ۳۸ دهم درصد و منفی ۰/۱ درصد بوده است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران افزود: در واقع استان یزد با نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه هفت و ۳۸ دهم درصدی گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در مهرماه ۹۸، رکورد بالاترین نرخ در کشور را ثبت نموده است (این نرخ در کل کشور سه و ۳۲ دهم درصد بوده است.)

وی تأکید کرد: به‌عبارت‌دیگر یزدی‌ها در مهرماه ۹۸ نسبت به مهرماه ۹۷ با هفت و ۳۸ دهم درصد افزایش قیمت در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها مواجه بوده‌اند.

گفتنی است بررسی‌های این اقتصاددان در مورد روند نرخ‌های تورمی استان یزد از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نشان می‌دهد فشار تورم به ویژه در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بر یزدی‌ها، عمدتاً فراتر از کل کشور بوده است.