بیش از بیست هزار نفر در اعتکاف امسال شرکت کردند / شهرستان میبد با سه هزار معتکف پس از شهرستان یزد قرار گرفت

پس از شهرستان یزد، شهرستان‌های میبد با سه هزار و ۵ نفر، اردکان با یک هزار و ۴۹۶ نفر و ابرکوه با یک هزار و ۴۹۶ نفر بیشترین تعداد معتکفین استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد شریف حسینی‌کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به پایان مراسم معنوی اعتکاف پس از سه روز عبادت و خلوت‌نشینی معتکفین در مساجد استان اظهار کرد: پس از جمع‌آوری آمار تعداد معتکفین در مساجد سطح استان شاهد استقبال بسیار خوب مردم ولایتمدار دارالعباده از این مراسم معنوی بوده‌ایم.
وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۷۴ مسجد سطح استان افزود: در مجموع بیست هزار و ۳۱۶ نفر در این مراسم معنوی شرکت کرده‌اند.
حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف را خواهران تشکبل داده‌اند گفت: از مجموع شرکت‌کنندگان ۱۳ هزار و ۴۶۵ نفر خواهر و شش هزار و ۸۵۱ نفر برادر بوده‌اند.
وی با اشاره به معتکف شدن هشت هزار و ۳۴۶ نفر در شهرستان یزد گفت: پس از شهرستان یزد، شهرستان‌های میبد با سه هزار و ۵ نفر، اردکان با یک هزار و ۴۹۶ نفر و ابرکوه با یک هزار و ۴۹۶ نفر بیشترین تعداد معتکفین استان را به خود اختصاص داده‌اند.
حسینی‌کوهستانی افزود: از نظر تعداد مساجد میزبان معتکفین نیز شهرستان یزد با ۳۵ مسجد، میبد با ۲۵ مسجد و اردکان با ۱۹ مسجد بیشترین تعداد مساجد را در ایام اعتکاف به معتکفین اختصاص داده‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در تبیین نحوه ثبت‌نام در این مراسم معنوی گفت: ثبت‌نام در شهرستان یزد به صورت اینترنتی انجام شد اما در مساجد حاشیه شهر سایر شهرستان ها به صورت دستی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در استان یزد از  ۲۰ فرودین آغاز شد و به دلیل استقبال خوب همشهریان تا پایان فرودین ماه ادامه یافت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام شده در مساجد میزبان معتکفین گفت: اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد، استقرار مبلغات دائم در مساجد میزبان خواهران، توزیع بروشور آداب و احکام، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، نصب بنرهای فرهنگی با موضوعات مختلف، برگزاری برنامه‌های جشن ولادت حضرت علی(ع)، برگزاری مراسم وفات حضرت زینب(س)، توزیع کتاب آداب و احکام اعتکاف در بین معتکفین و… از جمله فعالیت‌های انجام شده است.