کاسب‌کار خوش‌ذوق میبدی به مشتریانش کتاب اهدا می کند + تصاویر

«کاسب‌کار میبدی دوست‌دارِ کتاب» در گفتگو با خبرنگار میبدما، در مورد کار ارزنده خود در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش میبدما؛ محمدعلی دهقانی کاسب‌کار میبدی خوش‌ذوقی است که فعالیتش در بازار کار مانع از اجرای طرح گسترش کتابخوانی در حوزه فعالیتش نشده و بنا بر آنچه آن را وظیفه خود می داند، نسبت به کتاب‎خوان کردن مشریان خود تلاش می کند.

وی در گفتگو با میبدما گفت: در مغازه یا کارگاهی که در آن اشتغال دارم، همیشه تعدادی کتاب خریداری و برای هدیه به مشتریان خود نگه می دارم، که این کتاب ها اصولاً مرتبط با شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم می باشد.

دهقانی افزود: اهدای کتاب به مشتریانم به خاطر دغدغه ای هست که خودم در مورد مطالعه دارم و هدفم از اهدای کتاب مرتبط با شهدا نیز ادای دینی است که نسبت به جانفشانی این قهرمانان کشور بر گردن ما می باشد.

وی بیان داشت: کتاب ها را به مشتریانم با گرفتن تعهد از آنها جهت مطالعه اهدا می کنم و بارها اتفاق افتاده است که کسی این مدل کتاب ها را دوست نداشته یا اینکه اصولاً اهل مطالعه نبوده اما بعد از دریافت کتاب، مطالعه کرده و خیلی خوشش آمده است.

وی گفت: البته اتفاق افتاده است که کسی اصلاً کتاب را نخواسته و دریافت نکرده و یا برای خانواده خود آن را برده است، اما به مشتریان جوان و تازه ازدواج کرده حتماً کتاب هایی مانند «قصه دلبری» و یا «یادت باشد» را می دهم و از آنها قول می گیرم که کتاب ها را بخوانند و حتماً در بارهای بعد هم پیگیری می کنم که خوانده باشند.

این کاسب‌کار خوش‌ذوق بیان داشت: کتاب هایی که به مشتریانم می دهم فقط به این دسته مربوط نمی شوند و تعداد زیادی کتاب شخصی نیز در منزل دارم که به مرور به همسایه ها، آشنایان و دوستان و همچنین مشتریانم امانت می دهم و حتی اگر کتاب خوبی را پیشنهاد بدهند با هزینه شخصی تهیه می کنم و به آنها امانت می دهم.

محمد علی دهقانی گفت: با اینکه قیمت کتاب بالا رفته اما به نظرم می شود با همین کارهای کوچک هم به گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان کمک کنیم، و امیدوارم قدمی هرچند کوچک در این راه برداشته باشم.

گفتنی است که به نظر می رسد اگر این قبیل کارهای آتش‌به‌اختیار در میان مردم مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت و پتانسیل بسیار قوی در این راه بهره گیری شود، می توانیم این امید را داشته باشیم که فرهنگ مطالعه در میان مردم ما بیش از پیش ارتقاء یابد.