گام سوم کاهش تعهدات ایران‌ لازم بود، اما کافی نیست/ مسئولین به جای سرگرم کردن مردم به حاشیه‌ها، به فکر اقتصاد و فرهنگ جامعه باشند + کلیپ

امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات برجام ایران گفت: اروپایی‌ها به هیچ‌کدام از یازده تعهد خود عمل نکردند و برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات ایران‌هم لازم بود اما کافی نیست.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه ، حجت‌الاسلام علیرضا حسنی بابیان اینکه با خروج امریکا از برجام، اروپا هم قابل‌اعتماد نیست تصریح کرد: مسئولان فریب تبلیغات و سروصداها و وعده‌ وعیدها را نخورند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: ایران باید گامی بردارد که اروپا به خاطر متعهد نبودنش به برجام هزینه پرداخت کند.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه مسئولان به جای توجه به وعده‌ووعیدهای اروپا به مسائل داخلی توجه کنند، افزود: اگر مسئولان مسئله اشتغال را حل کنند؛ تولید را رونق و پول ملی را تقویت و به داشته‌های خود و جوانان پرشور، متدین، انقلابی و پای‌کار میدان دهند قطعاً مشکلات این مردم بیشتر حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به تلاش رسانه‌ها در پرداختن به بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، به دولتی‌ها هشدار داد؛ از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند چراکه رسانه‌ها به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: مسئولان چرا می‌خواهید مردم را به این مسائل سرگرم کنید؟ خیال می‌کنید مردم مشکلات اقتصادی را فراموش می‌کنند؟

خطیب جمعه میبد افزود: امروز مشکل جامعه رفتن چند زن به ورزشگاه نیست حال‌آنکه خود متولیآن‌هم می‌گویند که وضعیت ورزشگاه‌ها مطلوب نیست و صلاح نیست ناموس مردم در این جمع حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام حسنی اظهار داشت: مشکل جامعه اقتصاد و فرهنگ است و درسی که از عاشورا و قیام امام حسین (ع) می‌گیرید باید مسائل اقتصادی و فرهنگی مردم را حل کنید.

امام‌جمعه موقت میبد در ادامه گفت: به برکت قیام حضرت سیدالشهداء (ع) و درس مقاومتی که این جریان در طول تاریخ به ملت‌های آزاده داده است؛ امروز به فضل خدا در منطقه خودمان شاهد هستیم که هسته مقاومت معادلات دشمن را به‌هم‌ریخته است.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: حزب‌الله قهرمان لبنان و سید شجاع مقاومت با عملیاتی که در خاک فلسطین اشغالی علیه رژیم جعلی اسرائیل انجام داده است و پهپاد اسرائیل را که در خاک لبنان ساقط کردند این رژیم روسیاه کودک کش را به چالش کشاندند.

وی تصریح کرد: حزب‌الله و جریان حماس با موشک‌هایی که به سرزمین اشغالی در حین سخنرانی نتانیاهو نخست‌وزیر روسیاه و بی‌آبروی رژیم اسرائیل فرستاد ثابت کرد که دوره بزن درو تمام‌شده است.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به سخنان شیخ نصرالله در روز عاشورا مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری حسین زمان است افزود: قطعاً حرف شما مردم، هیئتی و حسینی این است اگر هزار مرتبه کشته شویم و خاکستر شویم و دوباره زنده شویم دست از ولی‌فقیه و نائب امام زمان بر نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مجاهدت یمنی‌ها در مقابل ائتلاف سعودی هم گفت: مجاهدین مقاوم یمنی ائتلاف سعودی را به شکست کشاندند و شاهد تشکیل خاورمیانه جدید آن‌هم نه خاورمیانه با معامله قرن بلکه خاورمیانه جدید با محور مقاومت هستیم.

حجت‌الاسلام حسنی به خاک و خون کشیدن مسلمانان عزادار و بی‌گناه و بی‌پناه در ایام عاشورای حسینی در نیجریه و کشمیر را محکوم کرد و افزود دولت نیجریه و هند حقوق این مسلمانان مظلوم را رعایت کنند و جهان اسلام را علیه خود بسیج نکنند.

امام‌جمعه موقت میبد در آستانه سالگرد ارتحال عالم مجاهد و پیر عالم دیارمان مرحوم آیت‌الله محمدابراهیم اعرافی رضوان‌الله تعالی علیه امام‌جمعه فقید میبد گفت: مراسم این عالم مجاهد پنج‌شنبه ۲۸ شهریور برگزار می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره این عالم نستوه و مجاهد فرموده‌اند: مرحوم آیت‌الله اعرافی رضوان‌الله تعالی علیه یکی از برگ‌های نادر کتاب قطور انقلاب است.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله اعرافی رهبری انقلاب را در شهرستان بر عهده داشت؛ شخصیت خودساخته‌ای که قبل از انقلاب در میبد نماز جمعه اقامه می‌کرد و در خانه‌اش به روی مردم باز بود و گره‌گشای مشکلات مردم بود.

امام‌جمعه موقت میبد در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) از همه هیئات مذهبی، روحانیت، مداحان و خیرینی که درراه نورانی امام حسین (ع) محفل و مجلس به پا کردند قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی گفت: با همه زیبایی‌هایی که این مراسمات مذهبی در ایام محرم امسال داشت؛ بعضی از آفت‌ها هم ازجمله رعایت نکردن حریم محرم و نامحرم در مراسمات، کاروان‌های سطح شهر و حسینیه‌ها مشهود بود درحالی‌که اهل‌بیت امام حسین (ع) به خاطر همین حفظ حجاب کتک خوردند و به خاطر احکام دین و ارزش‌های الهی اسیر شدند.

خطیب جمعه میبد پدیده بدحجابی و اختلاط زن و مردم را شایسته شهرستان میبد ندانست و بابیان اینکه وظیفه خود مردم و بانوان است که تذکر دهند تا حرمت این مجالس حفظ شود، افزود: اگر جایی لازم است مسئولین باید مسئولانه عمل کنند وگرنه چشم بازکنیم می‌بینیم که شهری با این‌ همه حسینیه و مساجد و هیئت متأسفانه مبتلا به بدحجابی شده است.

 

(کلیک کنید)کلیپ صوتی تذکر خطیب جمعه میبد در مورد حاشیه سازی دولت