پروژه های عمرانی حوزه‌ در انتظار تأمین اعتبار

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به‌کندی روند اجرای طرح‌های عمرانی به دلیل کمبود اعتبارات گفت: ۲۰۰ پروژه عمرانی حوزه‌های علمیه کشور در انتظار تأمین اعتبار است.

به گزارش میبدما به نقل از فارس از اردکان، پیش از ظهر امروز، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به همراه امام‌جمعه و جمع دیگری از مسئولین اردکان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پروژه در حال ساخت حوزه علمیه برادران در شهرستان اردکان در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت.

وی در این بازدید با اشاره به پیشینه و سابقه فرهنگی، علمی و حوزوی شهرستان اردکان گفت: این شهرستان دارای حوزه علمیه ریشه‌داری است که علما و فضلای برجسته‌ای را تربیت‌کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تشکر و قدردانی از کسانی که طرح ساختمان جدید حوزه علمیه اردکان را آماده و اجرا کردند، افزود: این پروژه با مساعدت و کمک خیرین در حال ساخت و تکمیل است که امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی بابیان اینکه در سطح کشور قریب به ۲۰۰ پروژه عمرانی در شهرهای مختلف در حال اجرا است، گفت: این طرح‌ها به دلیل کمبود اعتبارات با تأخیر در ساخت است و عمده منبع اعتبارات برای اجرای پروژه‌های عمرانی توسط خیرین تأمین می‌شود.

اعرافی اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات، در حال حاضر پروژه جدیدی را در کشور شروع نمی‌کنیم زیرا به نظر می‌رسد که تکمیل پروژه‌های در دست‌ساخت جوابگوی نیاز حوزه‌های علمیه در آینده خواهد بود.

وی در پایان گفت: در سال جدید تحصیلی حدود ۱۲ هزار طلبه جدید برادر و خواهر پذیرش‌شده‌اند که سال تحصیلی سطوح مقدماتی و سطح یک و دو آغازشده است و سال تحصیلی جدید در سطوح عالی نیز از روز شنبه بیست و سوم شهریورماه آغاز خواهد شد.