«سد معبر»، معضل حل نشده ای که هر روز بر دامنه آن افزوده می شود/ تصاویر

یکی از معضلات حل نشده در شهرستان میبد علی‌رغم تاکیدات بسیار، رفع نشدن «سد معبر» در خیابان ها و مخصوصاً پیاده روهای سطح شهر می باشد.

به گزارش میبدما؛ در سال های گذشته بارها در خطبه های نماز جمعه و در جلسات مختلف ادارات و نهادهای شهرستان میبد، نسبت به رفع معضل سدمعبر تذکر داده شده و برنامه ریزی صورت گرفته است، اما آن چه کمتر از همه مشاهده شده، عملکرد صحیح میدانی برای رفع این معضل بوده است.

متاسفانه این مشکل رها شده، نه تنها به خودی خود حل نشده و نمی شود، بلکه هر روز به دامنه کیفی و کمی آن نیز افزوده می شود، در حالی که نه تنها خیابان ها شلوغ‌تر از قبل شده و می شوند، بلکه آمار جمعیت نیز، نسبت به زیرساخت های شهری رو به فزونی گذاشته است.

آنچه از این موضوع برداشت می شود این است که اصولاً تمام تدابیر اندیشیده شده در این محور نه کارایی اجرا را داشته، و اگر در موارد معدود به مسیر اجرا نیز افتاده، به نتیجه مطلوب و حتی نیمه مطلوب نیز نرسیده است.

امروزه معضل سد معبر مربوط به نقطه خاصی از میبد نیست و صدر تا ذیل شهر متاثر از این مشکل شده و زیبایی مبلمان شهری و همچنین در مواردی که قبلا نیز تجربه شده، سلامت عابران پیاده را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

حال با این شرایط باید این سوال مهم را از مسئولین ذی‌ربط پرسید که چرا برای رفع این معضل بسیار مهم، برنامه ریزی درست و کار میدانی مناسب و نتیجه‌محور صورت نمی گیرد؟!

تصاویر زیر را خبرنگار میبدما در هنگام ظهر و خلوتی بازار و عبور و مرور – و نه در زمان شلوغی – از حد فاصل میدان جوان تا سه راه سعیدی گرفته است.