نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری نهمین جشنواره «کتابخوانی رضوی» در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد از برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومان به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن‌موسی (ع) با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا، امام جواد (ع) همزمان با ایام فرخنده دهه‌ کرامت برگزار خواهد شد.
دوست‌ فاطمی‌ها افزود: در فراخوان جشنواره امسال ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «امام رضا (ع)» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا (س)) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ معرفی شده است.
وی ادامه داد: در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا (ع)» نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا (ع) برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به‌نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد (ع)» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
دوست فاطمی‌ها گفت: در رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) پنج کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)» نوشته علی جانفزا از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه (س)» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، «زندگانی حضرت احمدبن موسی (ع) شاه‌ چراغ» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع)» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی شده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
وی یادآور شد: علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا برای دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند.
دوست فاطمی‌ها افزود: شرکت کنندگان می‌توانند علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک آثار مکتوب خود را به نزدیک‌‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی شان تحویل دهند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد تصریح کرد: برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آنها تجلیل خواهد شد.