مسئولان استان گفتاردرمانی را کنار بگذارند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امیدواریم در ادامه گفتاردرمانی‌ مسئولان در تعامل با علما کنار گذاشته شود و این تعامل به صورت عملی در استان نمود پیدا کند.

به گزارش میبدما به نقل از یزدرسا، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز به مردم استان یزد، نگرانی از وضعیت زندگی و معیشت بخشی از طبقات پایین جامعه را مهم‌ترین چالشی دانست که در سال ۹۷ پشت سر گذاشتیم و گفت: سال آینده سال انتخابات است که مهم‌ترین چالش در سال پیش رو است و مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند و هیچکس در این زمینه نباید فریب تبلیغات، وعده وعیدها و خوف‌های دروغین را بخورند.

چالش‌های پیش روی جامعه در سال آینده

وی ادامه داد: تفرقه بین جامعه اسلامی که توسط دشمنان در حال برنامه‌ریزی است و ضرورت حفظ اتحاد وانسجام جامعه در این زمینه، وجود تهدیدهای فرهنگی از سوی دشمن که و لزوم آماده به کار بودن و حضور در میدان به عنوان افسر جنگ نرم، و همچنین ناامید کردن مردم به اصل انقلاب، دستاوردهای انقلاب و مدیریت در درون انقلاب که باید با کارآمدی مدیران و نشان دادن ارزش‌های به دست آمده موجب ناامیدی دشمن شد از چالش‌هایی است که در سال آینده با آن مواجه هستیم.

امام جمعه بخش مرکزی برپایی باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن را از بهترین اتفاقات سالی که گذشت عنوان کرد و افزود: این راهپیمایی که با حضور گسترده مردم و باشکوهتر از سال‌های گذشته برگزار شد و همراه با دستگیری از مستمندان و نیازمندان بود از رخدادهای بسیار شیرین سال ۹۷ بود.

افکار عمومی از عملکرد دولت رضایت ندارند

مدرسی در خصوص عملکرد دولت در سالی که گذشت، گفت: در مجموع افکار عمومی نسبت به دولت و از مجموعه مدیریت کلان کشوری رضایت ندارند و دولت باید با اقدامات و عملکردهای موفق خود در عرصه‌های مختلف رضایت مردم را جلب کند.

ضرورت تعامل عملی مسئولان استان به علما

وی در زمینه ارزیابی تعامل مسئولان استان با علما عنوان کرد: بخشی از مسئولان سابق استان در زمینه تعامل با علما، گفتار درمانی خوبی داشتند اما در مقام عمل نکته مثبتی مشهود و ملموس دیده نشد که امیدواریم در ادامه گفتاردرمانی‌ مسئولان در تعامل با علما کنار گذاشته شود و این تعامل به صورت عملی در استان نمود پیدا کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد پیوند مردم با روحانیت را محکم دانست و ادامه داد: البته این پیوند فراز و نشیب دارد با این حال مردم می‌دانند که روحانیت هم غمخوار دین و هم غمخوار دنیای آنها است و ائمه جمعه نیز نه تنها زبان گویای مردم در بیان مشکلات هستند بلکه موذنان پرآوازی هستند که تاکنون توانسته‌اند بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را از طریق مأذنه‌ها و تریبون‌های نماز جمعه به گوش مسئولان برسانند.

مدرسی با بیان اینکه حوزه علمیه یزد می‌تواند بیش از آنچه که تاکنون انجام داده در جامعه موثر باشد، تصریح کرد: این نهاد در گذشته با اتحاد و انسجام از ارزش‌ها و خواسته‌های دفاع کرده است و در تبیین ارزش‌های دینی، انتقال مفاهیم، کمک به مردم، در زمینه اجرای مسائل فرهنگی، رساندن صدای خرد شدن استخوان بخشی از طبقات جامعه در زیر چکمه‌های سنگین معیشتی به مردم و مسئولان و در تبیین مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند بیش از پیش موثر باشد.

بهره‌برداری از مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد

وی در خصوص مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد گفت: همه همراهی‌ها و همچنین هجمه‌هایی که در خصوص این مدرسه صورت گرفته است را به فال نیک می‌گیریم و امسال این مدرسه با همه این رخدادها به بهره‌برداری می‌رسد و ۵۰۰ طلبه در آن مشغول به تحصیل می‌شوند که هر طلبه که به فعلیت برسد در واقع می‌تواند بخشی از جامعه را از آفت‌ها و آسیب‌های فرهنگی در امان بدارد و در تولید علم، در اجرای احکام، تبیین مفاهیم، پاسخگوی به شبهات دینی و .. بسیار موثر باشد.