به بهانه شادی عید غدیر، خلاف شرع مرتکب نشویم

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه جشن های غدیر در مساجد برگزار شود گفت: کارهای خلاف شرع نباید در جشن‌های غدیر صورت گیرد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست بنیاد بین‌المللی غدیر یزد با اشاره به ضرورت اثرگذاری هرچه بیشتر برگزاری مراسم‌های عید غدیر در مساجد توسط ادارات مختلف استان اظهارداشت: بدون شک، برگزاری این چنین برنامه‌هایی در مساجد که میزبان عموم مردم هستند از اثرگذاری بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

وی بر لزوم برگزاری یک برنامه واحد در کنار برنامه‌های دیگر در استان در ارتباط با موضوع غدیر تاکید کرد و افزود: این برنامه بزرگ می‌تواند در یک مرکز بزرگی مانند پارک کوهستان یزد برگزار شود و در آن به اجرای برنامه‌های مختلف در ارتباط با غدیر پرداخت.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در موضوع غدیر نباید به اشخاص یا عقاید دیگر طعنه زده شود، خاطرنشان کرد: در برگزاری برنامه‌های مختلف غدیر مانند طنز و نمایش نباید به عقاید و اشخاص دیگر طعنه زد.

وی اضافه کرد: در اشعاری که در جشن‌های غدیر خوانده می‌شود نیاز است که توجه بسیاری به محتوا و مطلب ارائه شده صورت گیرد تا مشکلی در این زمینه نیز مشاهده نشود.

ناصری یزدی با بیان اینکه واقعه غدیر باید برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین و روایت آن برایشان بیان شود تصریح کرد: همه باید غدیر را بشناسند و نسبت به آن آگاهی پیدا کنند که در این خصوص بیان روایات و اسناد آن که در کتاب الغدیر که شامل روایت‌های بسیاری از شیعه و سنی در ارتباط با غدیر است می‌تواند انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در جشن‌های نباید کارهای خلاف شرع صورت گیرد افزود: بحث شادی و نشاط دو مقوله جدای از هم هستند که در خصوص برگزاری جشن‌ها باید به این مسئله دقت شود که نباید برخی به بهانه شادی کارهای خلاف شرع انجام دهند.