برای مقابله با ترس از آمریکا نیاز به جهاد فرهنگی است

عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جمع مردم مهریز گفت: برای مقابله با ترس مردم از قدرت پوشالی آمریکا نیاز به جهاد فرهنگی است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جمع مردم مهریز خاطرنشان کرد: مخاطب بیانیه رهبر معظم انقلاب در باب گام دوم انقلاب، جوانان و تلاش و پشتکار آنان در تولید علم و صنعت و فناوری و حرکت آنان به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم بابیان اینکه رهبری طی ۶ سال گذشته بارها فرمودند که به مذاکره با آمریکا و غرب خوش‌بین نیستم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند بوسه بر پنجه گرگ راهکار نیست؛ چون گرگ، نرمش و سازش را با هجوم و دریدن پاسخ می‌دهد و آثار برکات مقاومت از سازش و عقب‌نشینی بیشتر است. همان‌طوری که در بیانیه گام دوم انقلاب، ۴۲ بار نام جوانان و ۲۲ بار نیز کلمه جهاد که نماد مقاومت است را آورده‌اند که جای تأمل دارد.

وی با اشاره به عملیات روانی به‌عنوان حربه در جنگ‌ها گفت: زمان پیغمبر اسلام نیز این شگرد سیاسی وجود داشت. در جنگ احد، کفار با آوردن دو بت معروف «هبل» و «عزّی» به صحنه نبرد، به قدرت خود تفاخر می‌ورزیدند و در دل تازه‌مسلمانان مدینه، سستی و شبهه ایجاد می‌کردند و پیامبر در مقابله با این عملیات روانی فرمان می‌داد سربازان سپاهش نام خدا و برتر بودن او ازهر چیز و هر کس را شعار بدهند تا دسیسه دشمن را خنثی کند.

روان‌بخش با اشاره به اثر عملیات روانی که حتی می‌تواند از جنگ تن‌به‌تن تاثیرگزار تر باشد افزود: مقام معظم رهبری فرمود اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و این نه یک تحلیل که یک خبر است و با این کار، لرزه بر اندام سیاستمداران اسرائیل انداخت. آن‌ها نیز برای مقابله‌به‌مثل، تابستان داغ امسال و براندازی قبل از چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را وعده دادند و با این حربه موجب ترس برخی در داخل کشور شدند؛ هرچند به اراده خداوند و باشعور سیاسی مردم و حضور جانانه آن‌ها در روز بیست و دو بهمن، نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد و پوشالی بودن وعده‌های جبهه کفر را نشان داد.

وی تأکید کرد: در دوران جنگ تحمیلی، آمریکا با متحد کردن ۴۸ کشور توسط صدام به ایران تازید اما باوجود گذشت ۸ سال نتوانست یک وجب از خاک ایران را تصرف کند. ۲۴ بهمن امسال و دو روز پس از حماسه‌آفرینی ملت ایران، در «ورشو» اجلاسی با حضور ۷۰ کشور برای حمله به ایران به راه انداختند که به حول و قوه الهی دوباره با شکست روبرو شدند.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن عنوان کرد: درحالی‌که نتانیاهو به دیدار پوتین رفت و ترامپ نیز با کره مذاکره کرد تا راهی برای از صحنه بیرون کردن ایران پیدا کنند، در اقدامی برنامه‌ریزی‌شده اما غیرمنتظره، بشار اسد به ایران آمد و با رهبری دیدار کرد و این خبر و بازتاب آن در تمام رسانه‌های جهان، مایه بهت و سرخوردگی بیش‌ازپیش دشمنان گردید.

روان‌بخش افزود: رهبری فرمودند تقویت تولید داخلی و صادرات آن و ارتباط تجاری و اقتصادی با ۱۴ کشور همسایه در منطقه خاورمیانه ما را در برابر مشکلات اقتصادی و هرگونه تحریم و تهدیدی از سوی غرب مصون و ایمن می‌کند. اگر ریاست‌جمهور و هیئت همراه در سفر اخیر خود به عراق، قراردادهای ارزشمند تجاری منعقد کرد به دلیل رشادت‌های سردار سلیمانی و مدافعان حرم بوده است. حمایت عراق از ایران در این وضعیت تحریم، پاسخ حمایت ایران از عراق در دوران غلبه داعش بر عراق است.

این محقق اضافه کرد: سفر رییس‌جمهور به عراق دستاوردهای امیدبخشی داشت و اگر جهاد جبهه مقاومت نبود این دستاوردها محقق نمی‌شد. مقاومت در برابر استکبار موجب عزت و آبروی کشور ایران در منطقه شد و ملت‌های منطقه باوجود اصالت عربی خود، رهبری را ولی‌فقیه خود می‌دانند. ما طی ۴ دهه در چشم دنیا به امپراتوری تبدیل‌شده‌ایم. «کی سینجر»، دیپلمات و تحلیلگر سیاسی شهیر آمریکا، اعتراف می‌کند که تصمیم‌گیری در مورد مسائل منطقه خاورمیانه بدون مشورت با امپراتوری ایران فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به بیانات رهبری گفت: هرچند در این مدت ۴۰ سال در این طی طریق، عقب‌گردها و پسرفت‌هایی نیز داشته‌ایم و در این مسیر برخی دچار لغزش و دل‌بستگی به رفتارهای طاغوتی شده‌اند اما حرکت انقلاب اسلامی رو به رشد و به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی است. به گفته رهبری به‌جای سرزنش مردم و جوانان، باید مسئولان نظام، پرهیزگاری و دوری از دنیا و عمل به دستورات اسلام را سرلوحه کار خود قرار دهند تا به تمدن اسلامی که بعید نیست دست‌یابیم.

روان‌بخش اذعان کرد: اثر اعجاب‌انگیز انقلاب اسلامی به رهبری حضرت آیت‌الله روح‌الله خمینی (قدس سره الشریف)، جهان دوقطبی و عرض‌اندام دو ابرقدرت که تمام کشورهای جهان اقمار این دو قطب محسوب می‌شدند را به جهان سه‌قطبی و به رخ کشیدن قدرت اسلام مبدل کرد و موجب هراس فرعون‌های زمان و بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه گردید.

این پژوهشگر با اشاره به صدور انقلاب اسلامی و خیزش‌های معنویت در سراسر جهان تأکید کرد: «ساشا دینا»، استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا می‌گوید امروز در تمام دانشگاه‌های آمریکا درس اسلام‌شناسی تدریس می‌شود. پرتیراژترین کتاب در جهان بعد از انجیل با ۴۰۰ میلیون تیراژ (شمار)، قرآن کریم است و این کتاب آسمانی با ترجمه به ۱۱۲ زبان زنده دنیا، هشتمین مقام ترجمه در دنیا را دارد و این نشانه حرکت دنیا به سمت معنویت است و از سوی دیگر، قرآن سوزی موجب کنجکاوی بیشتر مردم و گرایش آنان به قرآن و دین اسلام می‌شود.

روان‌بخش اظهار داشت: به اعتراف برخی از بزرگان و دانشمندان اسرائیلی، ایران حرکتی به سمت جلو دارد و تمدن اسلامی به‌ویژه در قرون پیشین پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته است. حوزه علمیه قم نیز نسبت به حوزه علمیه نجف برتری دارد و علمای قم اشراف کاملی بر تاریخ، سیاست و فلسفه جهان دارند.

وی بابیان اینکه برخی از ترساندن مردم از قدرت پوشالی آمریکا نفع می‌برند خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند برای مقابله با ترس از آمریکا نیاز به جهاد فرهنگی است. عده‌ای در داخل به‌ویژه در بین مسئولان، رابطه با آمریکا و کشورهای غربی که دشمنی دیرینه‌ای با اسلام و ایران دارند را فصل الخطاب حل مشکلات می‌دانند؛ هزینه سازش، دیپلماسی لبخند و مذاکره با جبهه کفر زیان‌بار بود و خسارت از بین بردن توان هسته‌ای کشور و بتن‌ریزی در رآکتور و نیز تحمیل تهدید، تورم و تحریم به ملت مظلوم ایران بسیار بیشتر از خطر حمله نظامی آمریکا به ایران بود.